مارها ماهرتر از پرندگان پرواز می کنند

۸فروردین ۱۳،

مارها پرنده هایی می باشند که می توانند تا مسافت ۱۰۰ متر در هوا پرواز کنند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران و به نقل از یوپی نیوز، ۲۷۰۰ گونه مار در دنیا وجود دارد که آن ها را به ۳۰ خانواده تقسیم کرده اند و بیشتر آن ها برای انسان ها بی خطر می باشند.

براساس این گزارش مار زنگیب یکی از سریعترین کشنده ها در جانوران است که به آرامی حرکت می کند و ناگهان نیش می بزند و زهرش بسیار کشنده است این مار می تواند در هوا شناور باشد و از درختی به درخت دیگر آویزان باشد.

مارها از ترکیبی از ساختار سطح و متقاطع بدنشان با زاویه ای که در هنگام پرواز به بدن خود می دهند به زاویه حمله شهرت دارد استفاده می کنند.

برای آغاز پرواز از روی شاخه یک درخت این مارها بخش جلویی بدن خود را به پایین انداخته و پیش از پریدن و شتاب دادن به سمت جلو شکل j مانند به بدن خود می دهند این حرکت سبب می گردد مار در هوا پرتاب شود.

مارها قدرت غلبه بر نیروی گرانش را ندارند و تنها شدت نیروهای این جاندار است که سبب شگفتی می گردد و شکل خاص بدن آن بیشتر به یک لبه تیز شباهت دارد و مانند پرندگان پر ندارد.

تنها تفاوت پرواز پرندگان با مارها در این است که مارها نمی توانند خود را در هوا ثابت نگه دارند و به تدریج به زمین سقوط می کنند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.