مارچوبه، زردچوبه گیاه ضد پیری و ضد سرطان، ناهنجاری مادرزادی، سرماخوردگی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

این گیاه خاصیت ضد پیری، ضد سرطانی و ضد ناهنجاری مادرزادی در نوزادان دارد و در درمان سرماخوردگی استفاده می‌شود.

 خبراقتصادی: مارچوبه خاصیت ضد پیری، ضد سرطان و ضد ناهنجاری مادرزادی در نوزادان دارد.

به گزارش زیست نیوز، وی ادامه داد: یکی از گیاهان بسیار مفید برای سلامت و تغذیه سلولی مغز،مارچوبه است که به سبب دارا بودن ویتامین B9 سبب می گردد تا کروموزمهای ژنی ساخت درستی داشته باشند.

این متخصص آسیب شناسی سلولی ادامه داد: این گیاه به شکل علف است و قد آن تا ۱۲۰سانتیمتر نیز ممکن است برسد، شاخه­های آن صاف و دارای برگ­های فلس مانند است و گل­­های آن سبز مایل به زرد می باشند و در کشور ما در مناطقی مثل آذربایجان، اصفهان، کرمانشاه و شیراز دیده می­شود.

اکبری افزود: مارچوبه حاوی فولات، اینولین و فروکتو اولیگوساکارید و فلاونوئیدها و مواد مؤثره بسیار دیگری است. داروهای حاوی اسید فولیک عوارضی مانند حساسیت و خارش، تغییر الگوی خواب، اشکال در تمرکز، تحریک پذیری، هیجان، افسردگی، گیجی، بی اشتهایی، تهوع و احساس طعم بد در دهان دارد اما مصرف مارچوبه در حد خوراکی این عوارض را ندارد.

این متخصص طب سنتی گفت:این گیاه به سبب خاصیت ضد ویروسی،در درمان سرما خوردگی استفاده می گردد و به سبب اثر ضد باکتریایی، در درمان عفونت­های سینوسی،ادراری و عفونتهای زنان می­توان از این گیاه دارویی استفاده کرد.

اکبری همچنین گفت:مارچوبه ضد کم خونی،ضد پیوست،مسکن و آرامبخش و درمان کننده فشارخون است و نحوه مصرف آن نیز به این صورت است که برای حفظ آهن موجود در آن بهتر است پودر مادرچوبه را به میزان یک قاشق چای‌خوری در یک قاشق عسل مخلوط کرده و روزانه پس از صرف غذا میل شود.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.