مارک‌فروشی فله‌ای در بازار تهران/نصب برندهای معروف روی لباس‌های بی‌کیفیت

در بازار تهران جایی مخصوص فروش مارک و برندهای خارجی وجود دارد که در این قسمت از بازار انواع مارکها از جمله انواع دگمه، آویز و دیگر لوازم جانبی مربوط به دوخت یک لباس به صورت فله‌ای و متری فروخته می‌شود. حتی قیمت این مارکها و لوازم جانبی آنها بسته به نوع و جنس این مارک‌ها متفاوت است.
به گفته مارک‌فروشان بازار، در گذشته این مارکها در کشوری مانند ترکیه تولید و بعد وارد ایران می‌شد، ولی در حال حاضر این کار در داخل خود ایران انجام می‌شود. یعنی شرکتهایی در ایران ایجاد شده اند که خود قادر به تهیه انواع مارکهای خارجی با جنسهای مختلف هستند.
اما آیا این کار به نوعی جرم محسوب می‌شود؟!

رییس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان در این رابطه  گفت: متاسفانه با توجه به علاقه‌ای که مردم به مارک‌های خارجی دارند، هر کسی برای خود مارکی تعریف کرده که تثبیت شده نیست و بعضی هم مارک‌ها را به نام خود ثبت کرده‌اند.
جواد درودیان گفت: متاسفانه عده‌ای از فروشندگان، مارک‌هایی را از بازار خریداری می‌کنند و آن را روی لباس‌های خود بافته و با عنوان لباس خارجی آن را به فروش می‌رسانند.
وی با بیان این‌که نظارت بر این موضوع به عهده سازمان تعزیزات و بخش نظارت و بازرسی اصناف است، گفت: در حال حاضر شرکتهایی در ایران ایجاد شده ‌اند که قادر به تهیه انواع مارکهای خارجی با جنس‌های مختلف هستند.
به گفته عده‌ای از فروشندگان، بیشتر لباسهایی که به ایران وارد می‌شوند، از نوع چینی، تایلندی و ترک بوده؛ هرچند ممکن است روی آنها برندهای معروف مربوط به سایر کشورها نصب شده باشد!
آنان معتقدند که در ایران هیچ یک از برندها نمایندگی رسمی ندارند، در حالی در عمده کشورها برخی برندهای معروف دارای نمایندگی هستند و از حقوق آن برند حمایت می کنند، در حالی که در ایران چنین نیست.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.