ماسک، اولویت اول دریافت ارز نیمایی/ کاهش ۵۰ درصدی تعرفه واردات ماسک

طبق جدیدترین تصمیات کارگروه تنظیم بازار، واردات ماسک اولویت اول دریافت ارز نیمایی است. همچنین صادرات مواد اولیه این کالا تا اطلاع ثانوی ممنوع و تعرفه واردات آن نیز ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، طبق تصمیمات هشتادمین جلسه کارگروه تنظیم بازار صادرات مواد اولیه تولید ماسک‌های پزشکی تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد.

همچنین با توجه به درخواست نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعرفه واردات انواع ماسک از ۵۵ درصد به ۵ درصد تعدیل شده و اولویت ارزی آن از اولویت هفت به یک در گروه دو یعنی برای دریافت ارز نیمایی تغییر کرده است.

تولیدکنندگان محصولات سلولزی و شوینده موظف به عرضه حداکثری

در این میان مقرر شده تمام کارخانجات تولیدکننده محصولات بهداشتی و سلامت محور از جمله در کارخانجات تولید کننده محصولات سلولزی (دستمال کاغذی و …) و شوینده‌ها مکلف به تولید سه شیفت و عرضه حداکثری در بازار هستند و در صورت هرگونه کاهش عرضه یا عدم تولید کافی، علاوه بر اقدامات قانونی، استفاده از ابزارهای مدیریت تنظیم بازار مانند رفع ممنوعیت واردات و کاهش تعرفه، بلافاصله در دستور کار قرار خواهد گرفت.

تامین بازار داخل، اولویت مواد اولیه پتروشیمی

در زمینه تامین مواد اولیه  محصولات شوینده در پتروشیمی نیز با توجه به درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر لزوم تولید حداکثری محصولات بهداشتی به دلیل رشد غیر متعارف مقادیر تقاضای این محصولات مقرر شده حداکثر تا قبل از جلسه بعدی کارگروه تنظیم بازار، کمیته پتروشیمی تخصصی محصولات پتروشیمی نسبت به در اولویت قرار دادن تأمین مصارف داخلی LAB برای تولید شوینده ها (بر اساس تولید ۳ شیفت با حداکثر ظرفیت) در مقابل صادرات اقدام و پیشنهادهای سیاستی برای تحقق هدف مذکور را به دبیرخانه ارائه کنند.

کالاهای بهداشتی در گروه یک کالاهای اساسی قرار گرفت

همچنین با توجه به درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر ضرورت نظارت بر چرخه تولید، توزیع و کالاهای بهداشتی از جمله ماسک، الکل، شوینده ها و ضدعفونی کننده‌ها، این کالاها در گروه یک کالاهای اساسی و ضروری قرار گرفته و مشمول کنترل قیمت، مبارزه با احتکار، گران‌فروشی، اختفاء عدم عرضه، کم فروشی خواهند بود و همه دستگاه‌های نظارتی مکلف هستند با تخلفات مربوطه از جمله عدم ثبت موجودی انبارها در سامانه جامع انبارها، همانند سایر کالاهای گروه یک مشمول دستور العمل مبارزه با احتکار برخورد کنند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.