ماسکی برای کنترل رویاها در خواب

تا به حال در مورد خواب شفاف یا آگاهانه چیزی شنیده اید؟ شاید هم خودتان آن را تجربه کرده باشید. این نوعی خواب دیدن است که هنگام آن آگاهی داریم که مشغول دیدن خواب هستیم. وقتی که خوب شفاف می بینیم، می توانیم در روند خواب دخالت کنیم و دنیای خودمان را خلق کنیم.

بعضی از افراد به صورت طبیعی زیاد دچار خواب شفاف می شوند و قادر هستند در خواب، رویاهایشان را کنترل کنند. اما حالا یک گجت وارد بازار می شود که ادعا می کند این قابلیت را در اختیار مان می گذارد که خواب های شفاف ببینیم.

نام اش Remee است. از نظر تئوری، برای هر کسی این امکان وجود دارد تا با تمرین و آموزش کاری کند تا بر خواب هایش تسلط داشته باشد و این ماسک یک ابزار کمکی است که این فرایند را تسهیل می کند.

روی آن ۶ چراغ ال ای دی قابل برنامه ریزی و یک پردازشگر مرکزی قرار گرفته و سازنده آن می گوید بیش از ۱۰ سال مشغول تست و تکمیل آن بوده است. این ماسک سبُک طراحی شده و هنگام خوب روی چشم قرار می گیرد اما با وجود سبک بودن، ابزارهای مختلفی روی آن تعبیه شده است.

در قسمت جلوی ماسک یک سنسور نوری قرار دارد که به پردازشگر اجازه می دهد دستورهای جدید را از طریق نمایشگر مانیتور دریافت کند. برای دریافت برنامه جدید کافی است به وب سایت سازنده مراجعه کنید و ماسک را مقابل نمایشگر قرار دهید. از طریق دستورهای نوری ماسک برنامه جدید را دریافت می کند.

در قسمت پشت ماسک هم برای هر چشم سه عدد لامپ ای ای دی تعبیه شده که کار اصلی را انجام می دهند. نکته در اینجا است که در هنگام خواب دیدن متوجه شویم در حال خواب دیدن هستیم.

خواب دارای مراحل مختلفی است که یکی از آنها REM نام دارد. معمولا در این مرحله خواب می بینیم و جالب اینجا است که در این فاز چشم های ما حرکت می کنند. احتمالا متوجه حرکت چشم دیگران هنگام خواب شده اید. این به این معنی است که فرد در مرحله REM خواب است. که خود این کلمه نیز مخفف Rapid eye movement است.

این ماسک با تشخیص اینکه ما هم اکنون در فاز REM هستیم چراغ های ال ای دی را روشن می کند. این چراغ ها به گونه ای روشن می شوند که نور را از پشت پلک تا حدی به داخل چشم منتقل می کنند. اما سبب بیدار شدن ما نمی شوند.

جالب اینجا است که وقتی چراغ ها روشن بشوند شما در خواب دیدن تان تغییرات نوری را ملاحظه می کنید. مثلا در خواب تان ناگهان نورهایی می بینید یا روند رویا متفاوت می شود. این به عنوان علامتی است که شما را متوجه می کند در حال دیدن خواب هستید. حالا از اینجا کنترل در دست شما است و می توانید مانند فیلم ماتریکس کنترل دنیای خودتان را به دست بگیرید.

البته سازنده می گوید برای موفقیت در استفاده از این ماسک، نیاز به تمرین است. اما قدرت کنترل رویاها آنقدر دوست داشتنی بوده که صفحه این پروژه در سایت کیک استارتر با استقبال بسیار زیاد سرمایه گذارها مواجه شده و می توانید منتظر باشید که به زودی این ماسک ۸۰ دلاری را در بازار ببینید.

» اینترنت و ای تی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.