ماسک‌های طبیعی با عسل

۰۹م اسفند ،
ممتاز نیوز : اگر از همین الان به دنبال ماسک‌هایی طبیعی برای پوست‌تان می‌گردید تا در روزهای عید، با پوستی شفاف و زیبا به میهمانی بروید و به آدم‌ها لبخند بزنید، سراغ عسل بروید.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فرهیختگان؛  این خوراکی خوشمزه و شیرین، سرشار از اتفاق‌های خوب و تازه برای پوست است و سال‌های سال است که در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی کمک بزرگی به پزشکان و شیمیدان‌ها می‌کند. با عسل به راحتی می‌توانید در خانه کلینیکی برای زیبایی پوست راه ‌بیندازید و معجزات آن را ببینید.
    
 دو قاشق ماست و یک قاشق عسل را با هم مخلوط کنید. این مایع را روی پوست خود بگذارید و بعد از ۲۰-۱۵ دقیقه آن را بشویید. این ماسک علاوه‌بر خاصیت ضدعفونی، سبب باز شدن منافذ پوست و خروج جوش‌های سرسیاه می‌شود.

 یک سفیده تخم‌مرغ را کاملا بزنید. یک قاشق عسل، یک قاشق جوانه گندم و چند قطره گلیسیرین و یکی، دو قطره آب لیموترش برای بهتر شدن عطر ماسک به آن اضافه کنید. این مایع کرم‌رنگ برای نرمی و لطافت پوست، معجزه می‌کند.

  مخلوط یک موز له‌شده و دو قاشق عسل، ماسک بسیار مناسبی برای پوست‌های خشک است. در زمستان که دست‌ها هم پوسته‌پوسته و خشک می‌شوند، می‌توانید از این ماسک برای دست هم استفاده کنید. برای چهره‌های بی‌خواب و پف‌کرده هم این ماسک تجویز بسیار بسیار خوبی است. اضافه‌کردن یک قاشق پودر جوانه گندم به این ماسک اثر آن را بیشتر می‌کند.

  خیار را با پوست رنده کنید. دو عدد لیموترش را داخل آن بچکانید و درنهایت یک قاشق عسل هم به ماسک اضافه کنید. خیار سبب سفتی پوست، خنک‌کنندگی، جلوگیری از افتادگی و کاهش چین و چروک می‌شود.

  سیب را بشویید و با پوست رنده کنید. یک قاشق عسل را روی آن بریزید، کاملا مخلوط کنید و به‌عنوان ماسک روی صورت بگذارید. این ماسک هم نرم‌کننده است و هم ضدجوش.
  مقداری گل میخک را در آب خیس کنید و بعد از ۲۴ ساعت آن را صاف کرده و با مقداری عسل و آب خیار مخلوط کنید. اگر روزانه به اندازه یک فنجان از این نوشیدنی خوشمزه را بنوشید، بعد از مدتی پوستی شفاف و روشن دارید.

  دو قاشق عسل و دو قاشق سرکه را مخلوط کنید و روی لکه‌های صورت بزنید. کبودی‌های زیر چشم با این ماسک از بین می‌روند.

  هویج و سیب را رنده کرده و یک قاشق مرباخوری عسل به آن اضافه کنید. این ماسک را روی صورت‌هایی که لک دارد بگذارید و پس از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

  برای نرم کردن دست‌ها و صورت، مغز هسته بادام را بکوبید و با عسل مخلوط کنید و آن را به صورت و دست‌ها بمالید. بهتر است این کار در شب انجام شود و صبح با شستن دست و صورت، معجزه ماسک دیده شود.

  اگر پوستی خشک دارید یک قاشق عذاخوری عسل، یک عدد تخم‌مرغ، یک قاشق غذاخوری آردچاودار و یک قاشق‌غذاخوری روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و این مخلوط را نیم‌ساعت روی پوست بگذارید و با آب گرم بشویید. همین کار را می‌توانید با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری خامه یا ماست شیرین انجام دهید و پس از ۵ الی ۱۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

  اگر پوستی چرب دارید یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق‌ غذا‌خوری آرد چاودار و یک عدد سفیده تخم‌مرغ را با یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو مخلوط کنید و ماسک را بعد از ۱۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

  اگر پوستی پر از جوش دارید سه قاشق سوپ‌خوری عسل و یک قاشق چایخوری دارچین را مخلوط کرده و قبل از خواب روی جوش‌های پوست بزنید و صبح آن را با آب گرم بشویید. اگر این کار را به مدت دو هفته و هرروز انجام دهید، جوش‌های پوست‌تان از بین می‌رود.

  دو قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون گرم، یک قاشق سوپخوری عسل و یک قاشق چای‌خوری دارچین محلولی به شما می‌دهد که با آن می‌توانید ریزش مو را درمان کنید. این محلول را به مدت ۱۵ دقیقه روی موهایتان بگذارید و بعد آن را با آب گرم بشویید.

  دو قاشق غذاخوری عسل، یک عدد سیب و نصف قاشق مرباخوری مریم‌گلی را در مخلوط‌کن بریزید تا مخلوط یک‌دستی بدهد. این ماسک را ۲۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید و بعد از آن، روی صورت و گردن به جز دور چشم بمالید و پس از ۳۰ دقیقه آن را بشویید. مریم‌گلی خاصیت ضدقارچی و آنتی‌بیوتیک دارد.

  دو قاشق غذاخوری عسل گرم، یک قاشق مرباخوری آب لیموی تازه، یک چهارم قاشق مرباخوری دارچین و یک چهارم قاشق مرباخوری جوز هندی را با هم مخلوط کنید و برای ۱۵ دقیقه روی صورت بگذارید. این ماسک جوش‌های سرسیاه را از بین می‌برد.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.