ماسک سیر را فقط یک بار امتحان کنید

شاید شما هم از سیر فراری باشید اما نمی توانید منکر خواص بی شمار درمانی ……

شاید شما هم از سیر فراری باشید اما نمی توانید منکر خواص بی شمار درمانی آن شوید ، سیر با خواص آنتی باکتریال خود گزینه ای عالی برای پاکسازی صورت است.چنانچه قصد ندارید که از سیرهای موجود در خانه برای مقابله با خون آشام ها استفاده کنید، حتما آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید . استفاده از سیر به عنوان دارو یا غذا، ریشه در تمدن های باستانی قاره آسیا دارد. امروزه سیر در بسیاری از کشورهای دنیا مورد استفاده قرار می گیرد (زنان در کشور دومنیکن از سیر در آرایش ناخن و مانیکور استفاده می کنند) .شناسایی خواص درمانی سیر هر لحظه در حال افزایش است و خوشبختانه باید بگوییم که سلامت پوست صورت نیز شامل این خواص می گردد. به خاطر خواص آنتی باکتریال سیر ، برای پوست و بدن بسیار مفید می باشد. با وجود بوی ناخوشایند سیر ( به لطف وجود آنزیم سولفوریک ) همچنان می توانید از سیر به عنوان ماده ای برای زیبایی استفاده نمایید. در ادامه به چند دستورالعمل پرطرفدار برای پوست صورت می پردازیم:

 
ماسکی برای از بین بردن دانه های سر سیاه پوست
۱- سیر ۲ حبه خرد شده
۲- یک قاشق غذا خوری بلغور جو دو سر
۳- ۱ قطره روغن درخت چای
۴- ۳ قطره آب لیمو
۵- یک قاشق غذاخوری عسل (مقدار کافی برای ساختن خمیر )
همه مواد – به جز عسل – را با هم مخلوط کرده سپس کم کم عسل را به مخلوط اضافه کرده به اندازه ای که چسبنده شود. یک لایه نازک از خمیر را روی پوست تمیز پخش کرده و اجازه دهید دو دقیقه روی پوست بماند. سپس به آرامی این ماده را از روی پوست بردارید و بعد پوست را با آب گرم بشویید. استفاده از این ماسک سیر به طور قابل توجهی به کاهش جوش های سر سیاه پوست کمک می کند.
 
پاک کننده سیر و گوجه فرنگی
۱- یک گوجه متوسط له شده یا رنده شده
۲- یک حبه سیر کوبیده شده
سیر و گوجه فرنگی هر دو خواص ضدعفونی کننده فوق العاده ای دارند، از آنها برای پاک سازی منافذ پوست استفاده می کنند. سیر و گوجه خرد شده را با هم مخلوط کرده سپس ، یک لایه نازک از آن را روی پوست صورت بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه آنرا با آب ولرم از روی پوست برداشته و در نهایت با آب سرد بشویید.
 
درمان نقطه ای سیر
۱- یک حبه سیر خام
۲- یک کیسه پلاستیک زیپ دار کوچک برای قرار دادن سیر داخل آن
یکی از بهترین روش های مقابله با جوش داخل آشپزخانه شما قرار دارد. شما می توانید به طور موضعی جوش ها را درمان کنید.یک حبه سیر تازه را برش زده و روی محل لکه یا جوش بمالید در عرض یک روز شما می بینید که میزان ورم و قرمزی جوش کاهش چشم گیری می یابد.
 

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱۲نظر ثبت شده
  1. Mahtab:

    آقا اصلا امتحان نکنین افتضاحههه..من صورتم قرمز قرمز شده خیلی بد شده..خیلی هم خارش داره..لطفا اگه راه حلی دارین بهم بگین ..خیلی ناراحتم :((

  2. takstar7274@yahoo.com:

    سلام منم سیر گذاشتم صورتم سوخت از پماد آلفا استفاده کردم خوب شد

  3. hossein:

    من از این ماسک مسخره استفاده کردم و صورتم بدجور سوخته به طوری که خجالت میکشم برم بیرون.توروخدا راه حل از بین بردن این لکه هارو بگین بهم.
    اینم ایدی تلگرامم hossein_mo_051

    • 043نام شما...:

      پماد آلفا بزنید با صابون بچه بشورید و اصلا از آب گرم و صابون استفاده نکنید

  4. سارا:

    سلام اشتباه شما این بود ک سیر اب پز نکردیدمن اب پز کردم و گزاشتم رو صورتم بعد سه بار کل جوشا و لک های صورتم رفتن

  5. Fatemeh:

    هر عوصی این مطلبو نوشته خدا لعنتش کنه دروغه امتحان نکنید من امتحان کردم پوستم سوخته الان خونه نشین شدم وازش نمیگذرم

  6. Eli:

    منم سیر گذاشتم رو صورتم..حسابی سوخته و قرمز شده لطفا راهنمایی کنید:'(:'(:'(

  7. سمیرا:

    من دیروز سیزو رنده کردم گذاشتم صورتم تا جوشام بره صورنم حسابی سوخته و قرمز شده دارم میرم دکتر خیلی بده اصلا استفاده نکین

    • hossein:

      خوب شد یا نه ؟ اگه خوب شد راه حلشو به منم بگین

  8. Ellahe:

    سلام .من ماسک سیر گذاشتم روی پوستم .پوست صورتم سوخته حتی تاول هم زده تورو خدا راهنمایی کنید

  9. فهیمه:

    خوب بود

    • razieh:

      سلام سیر گذاشتم رو صورتم وحشتناک سوخته و لک آورده در حالیکه من صورت خوبی داشتم الان چکار کنم،کی جوابگو این مطالب که شما می نویسید و ما تجربه میکنیم لطفا جواب بدید الان دوستان دیگه هم تجربیات مشابه من دارند لطفا به ایمیلم جواب بدید واز این ناراحتی نجاتم بدید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.