ماشین بازی

۰۵اردیبهشت،

ماشین بازی

مروری بر اتفاقاتی که برای خودرو در اولین هفته اردیبهشت سال رقم خورد.

 

 

 

 

 

به گزارش ممتازنیوز به نقل از خبر آنلاین اگر « ماشین بازی » به طور معمول  در میان بازی های پسرانه دوران کودکی قرار می گیرد، به نظر می رسد این روز ها ترکیب « ماشین بازی » بیشتر وصف حال بازی با قیمت خودرو است که بسیاری از مردم را سر درگم کرده است. حتی حالا که « خودرو » در صدر خبرها اقتصادی قرار گرفته و شهروندان رضایت چندانی از افزایش قیمت آن ندارند باز هم بسیاری در گفت و گو های روزانه به دنبال پاسخ این پرسش به ظاهر ساده می باشند که قیمت ماشین افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر. بررسی قیمت خودرو در آخرین هفته فروردین حکایت از این دارد که بهای خودرو یا به تعبیر عامیانه قیمت ماشین از نظم خاصی برخوردار نیست. ( اینجا )  

بر این اساس وعده های پی در پی مسئولان دولتی مبنی بر کاهش قیمت در بازار خودرو و برگزاری جلسه شورای رقابت « چشم انتظاری » ایجاد کرد و بر اساس آن متقاضیان خرید خودروجیح می دهند مدت زمانی دست نگه دارند تا شاید خودرویی با قیمت کم تر خریداری کنند. برگزاری نشست شورای رقابت برای کاهش قیمت بر اساس خبری که از سوی عضو شورای رقابت در آخرین هفته فروردین انتشار یافت به یکشنبه اول اردیبهشت موکول شد. ( اینجا )   در جزییات ایت خبر آمده بود که محمدعلی مددی از برگزاری سه نشست فوق العاده شورای رقابت در هفته ای که گذشت به منظور تدوین دستورالعمل تازه قیمت گذاری خودرو خبر داد و اعلام کرد که در نشست روز یکشنبه اول اردیبهشت، تصمیم نهایی و جمع بندی دربارهٔ دستورالعمل تازه انجام خواهد شد.

عضو شورای رقابت در حالی از یک نشست در روز اول اردیبهشت خبر داد که پیش از آن خبری به نقل از جمشید پژویان، رییس شورای رقابت با این عنوان انتشار یافت: « خبر کاهش ۲۰ تا ۴۰ درصدی قیمت خودرو کذب است» . جمشید پژویان در رابطه با جلسه عصر روز یکشنبه اول اردیبهشت شورای رقابت توضیح داد که کارگروه چند سناریوی قیمتی مختلف را برای ارائه به شورا در نظر گرفته است. هنوز چند ساعتی از این اظهار نظر پژویان نگذشته بود که خبر آمد قیمت خودرو ۱۵ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

همه منتظر بودند تا در نهایت ببینند نشست شورای رقابت چه نتیجه ای به دنبال خواهد داشت اما تا آخرین ساعت های یکشنبه خبری از این نشست منتشر نشد تا اینکه فردای آن روز جمشید پژویان گفت: « قیمت‌های تازه خودرو چهارشنبه منتشر می‌شود . ( اینجا ) بعد از ظهر دومین روز اردیبهشت جزییات بیشتری از نشست شورای رقابت انتشار یافتن پیدا کرد که حکایت از یک فرمول برای قیمت گذاری خودرو داشت. ( اینجا )

اگر تا قبل از انتشار یافتن فرمول شورای رقابت برای تعیین قیمت خودرو  نزاع بر سر این بود که چرا برگزاری نشست شورای رقابت برای تعیین تکلیف قیمت خودرو به اردیبهشت حواله داده شده است اما خروجی این نشست به فرمولی پیچیده تبدیل شد که با واکنش های مختلفی رو به رو شد. فرمولی که دو شاخص کیفیت و تورم را کم داشت تا تعیین تکلیف برای قیمت خودرو وارد فاز تازه تری شود. ( اینجا )  البته زمان بسیاری طول نکشید تا خبری دیگر آمد و بر اساس آن اعلام شد: « فرمول قیمت‌گذاری خودرو تغییر کرد » . 

 تغییر فرمول قیمت خودرو هم پایان اتفاق هایی نبود که برای بازار خودرو در هفته ای که گذشت ثبت شد چرا که بعد از ظهر روز سه شنبه سوم اردیبهشت باز هم خبری دیگر آمد که نشستی دیگر برای تعیین قیمت خودرو برگزار خواهد شد. ( اینجا )   بر این اساس عیسی امامی، عضو شورای رقابت که در کمیسیون تلفیق درگیر تدوین لایحه بودجه است به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: « جلسه شورای رقابت برای نهایی شدن قیمت خودرو ظهر روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

باید منتظر ماند و دید بازی با قیمت خودرو یا به لفظی عامیانه ماشین تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و آیا در نهایت بازار خودرو به آؤامش خواهد رسید یا خیر.

 

پنجشنبه ۵ اردیبهشت   ۱۲:۵۱

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.