مالزی خواستار به رسمیت شناختن فلسطین در سازمان ملل شد

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)، وی افزود : سازمان همکاری اسلامی باید در قبال استقلال فلسطین و عضویت آن در سازمان ملل موضع گیری کند.

وی با اشاره به اینکه حل مساله فلسطین خواست قلبی مردم مالزی است، افزود: ما از سازمان ملل می خواهیم در کنفرانس ماه سپتامبر این سازمان استقلال فلسطین به رسمیت شناخته شود.

نجیب تون رزاق در ادامه نیز ضمن اشاره به کشتار مسلمانان ‘روهینگیا’ در میانمار خاطر نشان کرد که سازمان همکاری اسلامی باید به تلاش خود را برای نجات مسلمانان روهینگیا ادامه دهد.

وی در ادامه تصریح کرد که سازمان همکاری اسلامی با تشکیل یک کمیته حقیقت یاب می تواند باعث روشن شدن وقایع اخیر میانمار شود.

نخست وزیر مالزی گفت که نامه ای به ‘تین سین’ رییس جمهوری میانمار نوشته و وی در جواب گفته است شرایط مسلمانان میانمار آنگونه که در خارج از میانمار انتشار یافته نیست.

این مقام مالزیایی گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ هزار پناهنده میانماری در مالزی به سر می برند و دولت این کشور تلاش کرده است که به آنها کمک کند.

در درگیری های اخیر میانمار در استان ‘راخین’ در غرب این کشور بیش از ۶۵۰ نفر از مسلمانان کشته، یک هزار و ۲۰۰ نفر ناپدید و بیش از ۸۰ هزار نفر نیز خانه و کاشانه خود را از دست دادند.

در این درگیری ها همچنین بیش از پنج هزار خانه نیز به آتش کشیده شد.

طبق گزارش های شورای حقوق بشر سازمان ملل نیروهای امنیتی میانمار در ایجاد خشونت ها علیه مسلمانان این کشور نقش داشته اند.

آساق**۳۳۵**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۹۱۶۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.