مالیات مطبوعات خلاف قانون است

جام جم آنلاین: مدیر مسوول روزنامه جام جم با بیان اینکه گرفتن مالیات از مطبوعات و روزنامه‌ها غیر قانونی است، گفت: درآمد روزنامه‌ها فقط از محل جذب آگهی است و اگر قرار باشد مشمول مالیات شود دیگر منبع درآمدی برای مطبوعات نخواهد بود.

بیژن مقدم افزود: مالیات از نظر قانونی در دو بخش مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده تقسیم می‌شود که در این میان فعالیت‌های فرهنگی از معافیت‌هایی برخوردار هستند که در قانون کاملاً مشخص است.

وی اظهارداشت: متاسفانه بعضاً آیین‌نامه‌هایی در این قانون نوشته شده که خلاف قانون است. آیین نامه باید اجرای قانون را تسهیل کند نه اینکه شرط و شروط بگذارد.

مدیرمسوول روزنامه جام جم افزود: وقتی قانون می‌گوید شما در بخش‌های مختلف معافیت دارید، دیگر نمی‌توان آیین نامه‌ای نوشت و به عنوان مثال گفت که اگر اخلاقت خوب باشد معافیت مالیاتی دارید.

مقدم تصریح کرد: متاسفانه خیلی به قانون توجه نمی‌شود و این مشکلی است که الان بین مطبوعات و سازمان امور مالیاتی وحود دارد و متاسفانه تاکنون هیچ جلسه کارشناسی با حضور مسوولان مطبوعات هم برگزار نشده است.

وی با بیان اینکه باید جلسه‌ای با حضور همه مسوولانی که در این موضوع مرتبط هستند برگزار کرد، افزود: متاسفانه مطبوعات درآمدی ندارند و اگر خیلی تلاش کنند، فقط می‌توانند خودشان را اداره کنند. مطبوعات بنگاه سود آوری نیست.

مدیر مسوول روزنامه جام‌جم بیان کرد: قانون صریح است، اما برداشت‌ها و آیین‌نامه‌ها خلاف قانون است و باید این مشکل حل شود و اگر لازم است باید به مراجع بالاتر رجوع کرد.

مقدم، درآمد روزنامه‌ها را فقط از راه آگهی‌ها دانست و افزود: درآمد روزنامه‌ها فقط از محل جذب آگهی است و اگر قرار باشد این درآمد مشمول مالیات باشد دیگر منبع درآمدی برای مطبوعات نخواهد بود که این کار صدمه بزرگی به فرهنگ و اطلاع رسانی کشور وارد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: وقتی بنیه اقتصادی یک روزنامه ضعیف شود،بر روی قیمت و تیراژ روزنامه تاثیر خواهد گذاشت.روزنامه‌ ها درآمد آنچنان زیادی ندارند به صورتی که بعضی از آنها فقط در تهران منتشر می‌شوند و بعضی دیگر اصلاً منتشر نمی‌شود.

مدیر مسوول روزنامه جام‌جم گفت: کسی که می‌خواهد به جریان مطبوعات کمک کند، باید در عمل و رفتارش این موضوع را نشان دهد و اگر ابهامی وجود دارد این ابهام را بر طرف کند.

مقدم  تاکید کرد: آیین نامه‌های مالیاتی و برداشت از آن‌ها خلاف قانون است.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.