مالکی:از بحران عبور کردم/انتقام نمی گیرم

نخست‌وزیر عراق با اشاره به اینکه اهل انتقام‌جویی نیست و دست دوستیش را حتی به سوی مخالفانش دراز کرده گفت که دولتش از بحران سلب رای اعتماد عبور کرده است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری “السومریه نیوز”، “نوری المالکی” نخست‌وزیر عراق اظهار داشت که بحران جاری در عراق به پایان رسیده است.

وی در دیدار با برخی از اعضای تجمع “الوفاء للعراق” که شامل برخی نمایندگان “العراقیه البیضاء”، “الحره” و برخی نمایندگان فهرست العراقیه بود گفت: بحرانی که ما اکنون در حال عبور از آن هستیم یکی از بحران‌های کشور است و بحران‌های دیگری نیز از کشور عبور خواهد کرد. همانگونه که مل از بحران‌های سابق استفاده کرده‌ایم از این بحران نیز درس می‌گیریم. درباره بحرانی که ما اکنون در آن به سر می‌بریم، نباید بگوییم که از آن عبور کرده‌ایم وتمام شده است وهیچ تاثیری بر کشور نیز نخواهد گذاشت.

نخست‌وزیر عراق گفت: بحرانی کنونی ما تمام شده است اما به طبع دارای پیامدهای مثبت و منفی خواهد بود. ما امیدواریم که روند سازندگی را ادامه دهیم زیرا اگر در دام این طرح‌ها و توطئه‌ها بیافتیم معلوم نخواهد بود که به کجا خواهیم رفت.

وی تاکید کرد: برخی اقدامات، تهدیدها و دورویی هایی از سوی برخی نمایندگان روی داده است، تاسف بار و دردناک است و نباید این موضوع بدون بازخواست رها شود.

نخست‌وزیر عراق در ادامه گفت: کسی که یک نماینده پارلمانی را تهدید می‌کند، حمله تروریستی علیه او انجام می‌دهد یا امضای یک نماینده را علیه روند دموکراتیک کشور جعل می‌کند، در واقع به عزت و کرامت دیگران اهانت کرده است.

مالکی با اشاره به اینکه به دنبال انتقام‌جویی نیست و دست دوستیش را حتی به سوی کسانی که علیه او اقدامی ناصواب انجام داده‌اند، دراز می‌کند، گفت: در روند سیاسی، جایی برای انتقام نیست و ما بر اساس قانون اساسی عمل خواهیم کرد.

وی از آن دسته از شرکای سیاسی اش که به سوی برخی گرایش‌های خاص رفته‌اند خواست تا بار دیگر بازگردند و بر روی میز گفت‌وگوهای ملی و زیر چتر قانون اساسی به حل و فصل مشکلات فیمابین بپردازند.

نخست‌وزیر عراق تصریح کرد که جنجال و نیرنگ‌زنی‌های سیاسی موجب توقف اجرای طرح‌های خدمات ملی کشور خواهد شد.

وی همچنین گفت که تلاش خواهد کرد که حرکتی درست در داخل پارلمان آینده عراق را هدایت کند که هدف حقیقی آن پایبندی به ضوابط ملی باشد.

نخست وزیر عراق دوماه است که با یک چالش سیاسی بزرگ مواجه است که از سوی “مسعود بارزانی” رئیس منطقه کردستان و “ایاد علاوی” رهبر فهرست العراقیه هدایت می‌شد. این دو شخصیت تاثیرگذار عراقی با چراغ سبز عربستان و آمریکا بدنبال اجرای طرح تجزیه بایدن و براندازی دولت مرکزی عراق بودند.۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.