ماموریت احمدی‌نژاد به فروزنده برای هماهنگی برگزاری جلسات ماهانه با نمایندگان

۲۹ آبان ،

arash khamooshi (3 of 14)-7.jpg

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت که رییس‌جمهور به فروزنده معاون پارلمانی خود دستور هماهنگی‌های لازم برای برگزاری جلسات ماهیانه با نمایندگان در سالن شهید بهشتی پاستور را داد.

حجت‌الاسلام سیدجواد یحیی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به جلسه سه ساعته شب قبل رییس‌جمهور با نمایندگان در پاستور با بیان اینکه درخواست تعدادی از نمایندگان برگزاری مستمر جلسات با رییس‌جمهور بود، گفت: یکی از نمایندگان در خلال جلسه از رییس‌جمهور درخواست کرد که اینگونه جلسات با فاصله کمتری برگزار شود.

وی افزود: بعد از این اظهارنظر رییس‌جمهور پرسید که به نظر نمایندگان دوره‌های برگزاری این جلسات باید چگونه باشد که در پاسخ نمایندگان مطرح کردند که بهتر است ماهی یک بار اینگونه جلسات برگزار شود.

وی افزود: با این درخواست نمایندگان، آقای احمدی‌نژاد به فروزنده دستور داد تا ماهی یک بار جلساتی را با نمایندگان در سالن شهید بهشتی پاستور برگزار نماید.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس در عین حال با بیان اینکه رییس‌جمهور نسبت به برگزاری جلسات مشترک با مجلس نظر مثبتی داشت، گفت: از صحبت‌های آقای احمدی‌نژاد اینطور استنباط می‌شد که نظرشان بر این است که برگزاری جلسات مشترک بنا بر درخواست هیات رییسه مجلس باشد.

یحیی‌زاده با بیان اینکه محتویات این جلسه حاکی از آن نبود که رییس‌جمهور قصد تحت‌الشعاع قرار دادن جلسه سوال را دارد، گفت: رییس‌جمهور در خلال پاسخ به سوالات نمایندگان در موضوعات مختلف بخصوص مباحث اقتصادی توضیحاتی را ارائه می‌کردند و در خلال پاسخ‌ها تاکید می‌داشتند که توضیحات تکمیلی را در جلسه سوال مجلس مطرح خواهند کرد.

وی افزود: همچنین آقای احمدی‌نژاد تاکید کرد که با آغوش باز در جلسه علنی مجلس حاضر شده و توضیحاتی که شاید بسیاری از نمایندگان اطلاعاتی از آن نداشته باشند را در صورت لزوم از تریبون مجلس بیان می‌کند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: بر همین اساس رییس‌جمهور به نمایندگان گفت که در همین روزها و ظرف چند روز آینده برای پاسخ به سوال نمایندگان در صحن علنی حاضر خواهد شد، صحبت‌هایی که شاید می‌توان اینگونه تعبیر کرد که رییس‌جمهور قصد دارد در اواخر مهلت قانونی پاسخ به سوال یعنی بعد از تعطیلات مجلس در صحن علنی حاضر شود.

یحیی‌زاده بررسی وضعیت فعلی کشور در سطوح مختلف بین‌المللی در کنار طرح مباحث اقتصادی را از دیگر موضوعات مطروحه در جلسه شب قبل عنوان و اظهار کرد: نمایندگان در خلال توضیحات رییس‌جمهور سوالات خود را مطرح می‌کردند و رییس‌جمهور نیز به سوالات پاسخ می‌داد.

وی با مفید خواندن این جلسه گفت: با وجودی که روز قبل بعضی از همکاران نسبت به برگزاری این جلسه سوء ظن داشتند و احتمال می‌دادند که استقبال از این جلسه صورت نگیرد اما به زعم بسیاری این نشست یکی از شلوغ‌ترین جلسات مشترک بود به طوری که برای صحبت نمایندگان قرعه‌کشی صورت گرفت.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم با اشاره به حضور تعدادی از وزرا در این جلسه، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی قرار بود که وزرا نیز سخنرانی داشته باشند که نمایندگان به سبب ارتباط خوب وزرا برای پاسخ به سوالات‌شان در مجلس درخواست کردند که تمام وقت را رییس‌جمهور در اختیار داشته باشند که به همین سبب آقای احمدی‌نژاد بیش از ۷۰ دقیقه به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.