ماموریت جدید رسانه های غربی در انتشار اخبار برنامه هسته ای ایران بعد از شکست جنگ دیپلماتیک

طی روز های آینده شورای حکام آژانس بین الملی انرژی اتمی در اتریش’ وین ‘ در راستای آخرین تحولات فعالیت های اتمی ایران تشکیل جلسه خواهد داد..

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، در این جلسه مدیر کل آژانس تازه ترین گزارش خود درباره فعالیت اتمی ایران را به شورای حکام ارائه ‌می دهد.

رسانه های غربی همچون گذشته با فرافکنی نسبت به محتوای گزارش مدیر کل آژانس در سطح گسترده فضا سازی را برای تأثیرگذاری بر جلسه در دستور کار خود قرار داده اند.

رسانه های غربی همچنین ادعا کرده اند مدیر کل آژانس شواهدی در دست دارد که این گزارش زمینه را برای تحریم های بیشتر علیه ایران فراهم خواهد کرد.

شنیده ها حکایت از آن دارد که پیش از تشکیل جلسه، خانم ” اشتون ” هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا به نمایندگی از گروه ۱+۵ با دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی گفتگوئی تلفنی خواهد داشت که نتیجه این گفتگو نیز در جلسه شورای حکام مطرح خواهد شد.

این تماس برای آگاهی از پاسخ هائی است که ایران در مذاکرات پیشین قرار بوده آنها را تنظیم کرده و دراختیار همآهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا بگذارد.

منابع آگاه همچنین اذعان داشته اند هر پاسخی از سوی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی، به اطلاع شورای حکام سازمان انرزی اتمی رسانده می شود و تصمیم به ادامه مذاکره و یا اساسا فراهم بودن زمینه لازم برای گفتگو و مذاکرات تازه ای بر این اسا س و گزارش تازه دبیرکل آژانس گرفته خواهد شد.
 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.