ماموریت غیرممکن ب ام و به انجام رسید

۱۲ تیرماه ۱۳،

ماموریت غیرممکن ب ام و به انجام رسید

Bookmark and Share

ب ام و ایده خود از خودروهای اسپرت آینده را چهار سال پیش رونمایی کرد و یک سال بعد آن را با تام کروز در فیلم ماموریت غیرممکن همراه کرد. کارخانه آلمانی در نمایشگاه فرانکفورت امسال با رونمایی از مدل آی۸ مامورت غیرممکن خود را به انجام رساند. خودروی اسپرتی که شتابش ۴.۴ ثانیه است و تنها ۲.۵ لیتر در هر صد کیلومتر بنزین مصرف می‌کند. 

سوپرکار تازه ب ام و با تغییر اندک نسبت به کانسپت ساخته شده است. مهمترین عناصر بصری کانسپت یعنی درهایی که رو به بالا باز می‌شود، چراغ‌های جلوی خشمگین و باله‌هایی که ستون جلو را به صندوق عقب وصل می‌کند در خودروی اصلی دیده می‌شود. ب ام و می‌گوید شیشه‌های ماشین با همان مواد شیمیایی ساخته شده است که شیشه‌های تلفن‌های هوشمند با آن ساخته می‌شود. 

داخل ماشین به اندازه خارج آن انقلابی نیست اما با دیدنش می‌توان مسیر طراحی داخلی مدل‌های ب ام و را حدس زد. 

ماموریت غیرممکن ب ام و به انجام رسید

ابعاد این خودرو که به جز سرنشینان جلو برای دو سرنشین کودک هم در عقب ماشین جا دارد، کمی از آئودی آر۸ بزرگ‌تر است. طول آن ۴۶۸۹ میلی‌متر، عرضش ۱۹۴۲ میلی‌متر و ارتفاعش ۱۲۹۳ میلی‌متر است. فاصله بین دو محور هم ۲۸۰۰ میلی‌متر است. 

بدنه ماشین از پلاستیکی ساخته شده که با فیبرکربن تقویت شده است. به همین سبب وزن آی۸ ۷۰ کیلوگرم سبکتر از آئودی آر۸ و تنها ۱۴۹۰ کیلوگرم است. 

مجموع قدرت خودرو ۳۶۲ اسب بخار است. چرخ‌های عقب ماشین از یک موتور ۱.۵ لیتری سه سیلندر بنزینی نیرو میگیرد. این موتور که ۲۳۱ اسب بخار نیرو تولید می‌کند قرار است در نسل تازه مینی و ب ام و سری ۱ هم به کار گرفته شود.

نیروی موتور از طریق یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. محور جلوی خودرو را موتور الکتریکی با قدرت ۱۳۱ اسب بخار حرکت می‌دهد که قدرتش از یک باتری لیتیوم-یون گرفته می‌شود. 

ماموریت غیرممکن ب ام و به انجام رسید

ماشین با موتور الکتریکی می‌تواند تا ۳۵ کیلومتر حرکت کند و تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. با سیستم هیبرید مسافتی که ماشین می‌تواند با یک بار سوخت‌گیری حرکت کند ۵۰۰ کیلومتر است. مصرف بنزین آی ۸ تنها ۲.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است و ۵۹ گرم در هر کیلومتر دی اکسید کربن تولید می‌کند. 

توجه به حفظ محیط زیست سبب نشده تا ب ام و از دلمشغولی اصلی‌اش که ساخت خودروهای سریع است فاصله بگیرد. شتاب صفر تا صد کیلومتر آی۸ تنها ۴.۴ ثانیه است و حداکثر سرعت به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. 

ب ام و سازگاری با محیط زیست را در ساخت ماشین هم رعایت کرده است. انرژی کارخانه فیبرکربن ب ام و در آمریکا از نیروگاه آبی تهیه می‌شود و کارخانه‌ای که در لایپزیگ آلمان این سوپرکار را می‌سازد انرژی خود را از توربین‌های بادی میگیرد. 

قیمت ماشین در آمریکا از ۱۳۵ هزار و ۷۰۰ دلار آغاز می‌شود. 

برچسب ها : نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۲۴ | ب ام و | آی۸ | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۹/۲۷
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.