ماندلا و هانکه مهمانان ویژه فستیوال فیلم ترایبکا

۳۱فروردین۱۳،

دوازدهمین دوره فستیوال فیلم ترابیکا در حالی با نمایش فیلم مستند-کمدی ˝اشتباه غریبه‌ها˝ اولین مستند بلند تام برنینگر افتتاح شد که این تصمیم با توجه به گوناگونی موضوع این فیلم و همچنین فیلم‌های حاضر در این فستیوال، سبب تعجب بسیاری از منتقدان سینما شد.

به گزارش هنرآنلاین، این دوره فستیوال ترایبکا در حالی با نمایش فیلم مستند- کمدی “اشتباه غریبه‌ها” ساخته تام برنینگر آغاز به کار کرد که در این دوره ۸۹ فیلم کوتاه و بلند، داستانی و مستند نمایش داده می‌شود.

بنابر این گزارش، جین‌رُزنتال، از موسسان این فستیوال در واکنش به این انتقادات گفته: “به نظر ما این فیلم مستند موضوع جالبی داشت که می‌توانست مراسم افتتاحیه را جذاب‌تر و متفاوت‌تر از همیشه بکند، و به نظر می‌رسد همین اتفاق نیز افتاده اما نمی‌دانم چرا هنوز بعضی نمی‌خواهند این را قبول کنند.”

در این دوره فستیوال فیلم ترایبکا بخش‌های ویژه‌ای به نلسون ماندلا و میشائیل هانکه اختصاص یافته است که بخش ویدئویی از نلسون ماندلا بر روی دیوار ورودی ساختمان فستیوال نمایش داده می‌شود.

فیلم “میشائل، شغل: کارگردان” ساخته ایو مونته‌مایر هم مستندی است که با نگاهی کاوشگرانه نقبی به دنیای این فیلمساز مطرح زده است.

به نوشته یورونیوز، رابرت دنیرو، به عنوان یکی از موسسان اصلی این فستیوال دربارهٔ سبب اختصاص بخشی به ماندلا گفته: “وقتی که ماندلا به ایالات متحده آمریکا آمد، از روزهای اول آغاز به کار فستیوال ما را همراهی کرد. ماندلا در آستانه ۹۵ سالگی است و فکر کردیم اکنون زمان مناسبی برای ادای دین به او است.”

فستیوال ترایبکا (نام محله‌ای نزدیک محل سابق برج‌های دوقلو در نیویورک) در واکنش به اتفاق ۱۱سپتامبرماه توسط رابرت دنیرو، جین‌رُزنتال و چند تن از سینماگران برجسته راه‌اندازی شد.

برگزاری دوازهمین دوره فستیوال فیلم ترایبکا تا روز ۲۸ ماه آپریل ۲۰۲۲ میلادی (۸ اردیبهشت‌ماه) ادامه دارد.

انتهای پیام/

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.