ماندگاری میکروب‌ها در محیط بیمارستان مشکلی جدی است

فروردین ۱۴۰۳

متاسفانه در حال حاضر میکروب ها در محیط بیمارستان ماندگار شده اند که این موضوع یک مشکل جدی محسوب شده و خطرات زیادی را به دنبال دارد.

منصور خالصی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار علمی  باشگاه خبرنگاران افزود: عفونت های بیمارستانی عارضه عمده مراقبت‌های بیمارستانی است که سبب عوارض قابل ملاحظه‌ای می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان باید محیطی امن و توام با آسایش برای بیماران و پرسنل خود بیمارستان باشد اظهار داشت: بروز عفونت های بیمارستانی و مقاومت و ماندگاری عوامل میکروبی در سطح بیمارستان ها سبب شده که سطح ایمنی از نظر ابتلا به عفونت تا حدودی کاهش یابد.

خالصی تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر میکروب ها در محیط بیمارستان ماندگار شده اند که این موضوع یک مشکل جدی محسوب شده و خطرات زیادی را به دنبال دارد.

وی گفت:‌بروز آسیب و صدمات جدی به بیماران و همچنین مرگ و میر تعداد قابل توجهی از اشخاص بیمار از مهمترین مشکلات مرتبط با ماندگاری میکروب ها در محیط بیمارستان ها است.

خالصی خاطر نشان کرد: مصرف بیش از اندازه و نا به جای داروها به ویژه آنتی بیوتیک ها مراقبت ناکافی از بیمار عدم پیگیری مناسب و نظارت ناکافی در سطح بیمارستان از جمله در واحدهایی که مستقیما با بیمار و لوازم آن سر و کار دارند از دلایل مهم ماندگار میکروب ها در محیط بیمارستان است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.