ماندگاری انقلاب، زوال ترامپ

انقلاب اسلامی ایران از ابتدای پیروزی با تهدیدها، تحریم‌ها و هجمه‌هایی رو به رو بوده که طی این سالها نه تنها از میران این تهدیدها کم نشد بلکه در هر برهه‌ای از زمان و با توجه به شرایط، تحت شدیدترین تحریم‌ها و فشارها به ویژه از سوی آمریکا قرار گرفته است.
اما این روزها شاهد هستیم علیرغم این فشارها انقلاب اسلامی هم‌چنان استوار و ماندگار است و آن‌هایی که تلاش داشتند تا ایران را به تسلیم در آورند با آرزوهایی شکست خورده در کنجی عزلت گزیده‌اند.

به گزارش ممتازنیوز، اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی ایران و پایداری‌اش علی‌رغم تهدیدها و فشارها نه در سطح منطقه‌ای و نه در سطح بین‌المللی همواره مورد پذیرش واقع نشده است و برخی از این سلطه‌گران از هر تلاش و کوششی برای به زانو در آوردن مردم و انقلاب دریغ نکرده‌اند. 

چه این که بلافاصله پس از پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی را به راه انداخته و هشت سال کشور را در بدترین شرایط از هر لحاظ به ویژه اقتصادی قرار دارند، چه این که از طریق تشکیل گروهک هایی در کشور و یا منافقین تلاش کردند تا هر طور شده ضربه ای را به کشور و انقلاب وارد کنند. 

جنگ اقتصادی به راه انداختند تا تحت فشارهای مضاعف ایران تسلیم شود اما موفق نشدند. 

ایران که در این سال ها بارها از سوی سردمداران سلطه و سیاستمداران غربی تحت فشار و تهدید و تحریم قرار گرفته، با اتکا به نیروی داخلی توانسته از این مشکلات هم عبور کند. بارها از سوی آمریکا و تلاش های این کشور در مجامع بین المللی، کشور مورد تحریم قرار گرفته، اما اوج شدیدترین این تحریم ها در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین این کشور است که تلاش کرد تا ایران را به تسلیم وا دارد، او و مشاور امنیت ملی دولتش اعلام کرده بودند که انقلاب ایران به چهل سالگی نمی رسد اما دیدیم که خودشان چگونه از عرصه خارج شدند. البته شدت رفتار و اقدامات روسای جمهور سابق در آمریکا شاید کمی متفاوت باشد اما در کل سیاست خارجی کشوری مانند آمریکا  که هیچ‌گاه منافع ملت ایران برایش در اولویت نبوده و  همواره ادعای حقوق بشری و حمایت از حقوق ملت ها را دارد، ثابت است فقط شدت و ضعف دارد. 

ترامپ طی چهار سال ریاست جمهوری اش انواع تحریم ها و اقدامات را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داد و با هم پیمانان منطقه‌ای‌اش فشارهای زیادی را به ایران وارد کرد. 

اما حتی لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در اظهاراتی گفت که سیاست فشار حداکثری دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا علیه ایران، به هدفی که دنبال می کرد، نرسید.

او حتی بسیاری از قوانین و تعهدات بین المللی از جمله توافق هسته ای را نادیده گرفت و به صورت یکجانبه اقداماتی را انجام داد که نه فقط سیاست داخلی آمریکا بلکه سیاست خارجی این کشور را نیز به شدت مورد انتقاد قرار داد. 

با این وجود دیدیم که بر خلاف وعده‌های پوچ انتخاباتی اش و آنچه که مشاوران او اعلام کرده بودند ورق برگشت و مردم آمریکا فرد دیگری را به عنوان رئیس جمهور جدید انتخاب کردند و این نتیجه تمام اقداماتی است که خود ترامپ انجام داد. 

رئیس جمهور کشورمان در جلسه هیات دولت، شکست و سقوط دولت ترامپ در آمریکا را نشانگر عدم پایان خوب قلدرمآبی، نژادپرستی و زیر پا گذاشتن قانون در دنیا دانست و تاکید کرد که این روزها در واقع پایان یک دولت نیست بلکه شکست سیاستِ فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی علیه یک ملت بزرگ است.

 اکنون دوران ترامپ به پایان رسیده؛ او که گفته بود جمهوری اسلامی ایران چهل سالگی‌اش را نمی بیند اکنون دوره خودش به پایان رسیده و این انقلاب اسلامی ایران است که علی رغم تمام این فشارها طی چهار دهه همچنان ماندگار است. 

در این زمینه باید یادآور شد؛  «عللی را که رهبر انقلاب درباره ماندگاری انقلاب به آنها اشاره می کنند، می ­توان به پنج شاخص کلی تقسیم کرد که عبارت اند از: “اتکا به مردم”، “اتکا به ایمان و خدا”، “اتکا به عزت ملی”، “توجه به شاخص های انقلابی بودن” و “همه جانبه بودن انقلاب”.

انتهای پیام 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.