مانوئل اعتبارش را زیر پا نمی گذارد

واقعیت این است که عادت کرده ایم به غر زدن و انگار قرار نیست از این رویه دست برداریم مانوئل خوزه تنها یک بهانه است چرا که اگر پرسپولیس ژرارد هولیه فابیو کاپلو ، پپ گوآردیولا یا خوزه مورینیو را استخدام می کرد هم شاهد انتقادات ریز و درشت زیادی از آنها بودیم چرا که اگر انتقاد نکنیم و غر نزنیم انگار امورات مان نمی گذرد.
می گویند سن مانوئل خوزه بالا است اما به این موضوع فکر نمی کنند که آدمی مثل او با چنین کارنامه ای چطور می تواند اعتبارش را نادیده بگیرد و آن را زیر پا بگذارد و بی انگیره باشد؟ چطور می توان باور کرد که مانوئل خوزه انگیزه ای برای کارکردن ندارد و فقط وارد ایران شده و هدایت تیم بزرگی مثل پرسپولیس را بر عهده گرفته تا پولی به جیب بزند و وقتش را بگذراند.

تمام این اتفاقات در حالی رخ داده که محسن عاشوری دستیار ایرانی مانوئل از این مرد پرتغالی نقل قول کرده که برای ایجاد یک چالش جدید و کسب موفقیت وارد ایران شده و هدایت پرسپولیس را برعهده گرفته است. اگر مانوئل حرفی جز این می زند باید تعجب می کردیم چرا که او یک مربی کاملاً حرفه ای است و اعتبار بین المللی اش بیش از هر چیزی برایش اهمیت دارد و چنین افرادی هیچ گاه بدون هدف و انگیزه وارد کار نمی شوند چرا که اعتبارشان را ذره ذره به دست آورده اند ونمی خواهند یک شبه آن را از دست بدهند.

بدون تعارف بگوییم که ایراد از مانوئل و امثال او نیست که وارد ایران می شوند بلکه ایراد از ماست که در تقابل با هر اتفاقی، عادت کرده ایم که غر بزنیم و انتقاد کنیم در کشور ما هم که کارشناس و منتقد تا دلتان بخواهد وجود دارد و به هر دلیلی بهانه ای برای انتقاد پیدا می کنند اما این بزرگواران اگر دنبال انتقاد سازنده باشند قطعاً به رشد و پیشرفت فوتبال کشورمان کمک خواهند کرد، متاسفانه در این روزها شاهد مطرح شدن انتقادات سطحی و آبکی هستیم که فقط زمان و انرژی ما را هدر می دهد و هیچ کمکی هم به فوتبال کشورمان نمی کند./آق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.