مانور اطفاء حریق با حضور گروه‌های دوام برگزار شد

مانور اطفاء حریق با حضور گروه‌های دوام برگزار شد

جام جم آنلاین: در راستای سیاستهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مبنی بر ضرورت آمادگی همگانی در مقابله با بلایا و سوانح طبیعی و غیر طبیعی ،مانور اطفاء حریق با همکاری سازمانهای تخصصی آتش نشانی ، هلال احمر،اورژانس ، مرکز بهداشت ، نیروی مقاومت بسیج ، ناجا ، راهور ،مخابرات،گاز ، آبفا ، برق و اعضای دوام محلات در ناحیه۳ منطقه ۱۶ برگزار شد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه فرهاد بزرگی دبیر ستاد بحران منطقه ۱۶ گفت: مانور اطفاء حریق در خیابان ابریشم – تقاطع ۲۱ متری مطهری برگزار وبر مبنای سناریوی فرضی واژگونی تانکر حامل موادسوختنی  که منجر به آتش سوزی و موجب رعب و وحشت و زخمی شدن شهروندان شد برگزار گردید.

وی در ادامه افزود: در مانور مذکور پس از اطلاع رسانی شهردار ناحیه ،اعضای ستاد مدیریت بحران منطقه و اعضای کمیته های تخصصی و شورایاری محله در محل حادثه حضور یافتند و ادارات آب و برق و گاز نسبت به قطع انشعابات اقدام نمودند و حریق حاصل از آتش سوزی توسط تیم آتش نشانی اطفاء شد و مسیر به صورت مناسب توسط راهور و ناجا  ایمن سازی گردید.

دبیر ستاد بحران منطقه ۱۶ گفت:  در حین اقدامات فوق راننده های اتومبیلهای حادثه دیده  از اتومبیل هایشان خارج  و توسط اعضای دوام به آنها امداد رسانی داده شد و در ادامه نیز امداد و نجات برخی از مجروحان حادثه  توسط جمعیت هلال احمر در محل انجام و برخی از مجروحان درمان سرپائی و برخی دیگر توسط اورژانس به بیمارستان منتقل گردیدند.

دبیر ستاد بحران منطقه سناریوی این مانور را با رویکرد امدادرسانی به مجروحان همراه نام برد  که یکی از اهداف این عمل سنجش توان خدمات رسانی ارگان های امدادی و واکنش نیروهای آموزش دیده مردمی (دوام) در زمان مواجهه با بحران و شرایط اضطراری بود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.