مانور امداد و نجات در روستای گورزین قشم برگزار شد

به گزارش ایرنا در این مانور که با همکاری ادارات و نهادهای عضو شورای مدیریت بحران این شهرستان برگزار شد، نحوه واکنش سریع هرکدام از اعضای این شورا به حادثه زمین لرزه فرضی، تمرین و ارزیابی شد.

براساس این گزارش جمعیت هلال احمر قشم نیز به عنوان یکی از اعضای این شورا تیم امداد و نجات و اسکان اضطراری خود را همراه با یک واحد آمبولانس و تجهیزات امداد و نجات و کمک های اولیه به این مانوراعزام کرد.

به گزارش روابط عمومی این جمعیت اجرای عملیات امداد و نجات، رهاسازی، حمل و انتقال مصدومین فرضی به واحد آمبولانس و درمانگاه سرپایی ایجاد شده توسط این جمعیت، از جمله اقدامات تیم امداد ونجات جمعیت هلال احمر قشم دراین مانور بود.

براساس این گزارش همچنین تیم اسکان اضطراری این جمعیت نیز پس از اتمام عملیات امداد و نجات و حمل و انتقال مصدومین، با برپایی یک چادر به عنوان کمپ اقدام به ایجاد سرپناه اضطراری برای سانحه دیدگان فرضی به انضمام تشکیل دوایر حمایت روانی، ستاد اسکان و انبار کرد.

دراین مانور، فرمانداری، فرماندهی انتظامی، جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، بهزیستی، فوریت های پزشکی و اداره برق این شهرستان، بخشداری شهاب و شورا و دهیاری روستای گورزین و روستاهای همجوار حضور و مشارکت داشتند.

دو زمین لرزه به بزرگی پنج و۹دهم و۶ درجه در مقیاس ریشتر به ترتیب در ششم آذر ۱۳۸۴ و ۲۰ شهریور سال ۱۳۸۷ درشهرستان قشم بوقوع پیوست که جمعا ۲۰ کشته و بیش از۱۰۰ نفر مجروح برجای گذاشت و بیش از پنج هزار واحد مسکونی نیز در۲۰ روستا بین ۳۰ تا ۹۰ درصد تخریب شد.ک/۲

۱۸۷۱/۶۶۸

انتهای پیام /*

Social@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.