مانور بزرگ تخلیه امن و اسکان اضطراری در منطقه ۱۳ برگزار می گردد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

دبیر ستاد بحران منطقه ۱۳ از برگزاری مانور بزرگ تخلیه امن و اسکان اضطراری در ناحیه سه منطقه ۱۳ خبر داد.

حسین ارشادی در گفتگو با خبرنگاراجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت : با توجه به ظرفیت ها و امکانات نهاد های تخصصی و اهمیت آماده سازی شهروندان به هنگام بروز شرایط بحرانی ، شهرداری منطقه ۱۳ این مانور بزرگ را تدارک و برنامه ریزی نموده که در این جهت سومین جلسه  هماهنگ مانور بزرگ  چندی پیش تشکیل شد.
وی افزود : برگزاری چنین مانور هایی ضمن اینکه سبب آگاهی شهروندان از فعالیت های نهاد های تخصصی و نحوه مقابله با شرایط اضطراری شده  ، منجر به هماهنگی و توان افزایی نهاد ها و سازمان ها ی تخصص نیز می گردد.
ارشادی  ابراز امیدواری نمود : با همراهی و همفکری سازمان ها و همچنین  شورایاران و شهروندان بتوانیم این مانور بزرگ را به نحو مناسبی برگزار نموده و گام موثر در آمادگی شهروندان برای مقابله با شرایط اضطراری برداریم .
 وی تصریح نمود  : تا کنون ۳ جلسه هماهنگی با حضور دست اندرکاران و نمایندگان سازمان های تخصصی برگزار نموده ایم که  با هماهنگی ها و برنامه ریز های صورت گرفته در اطلاع رسان و آگاهی شهروندان امیدوارم این مانور زمینه ساز ارتقای  توان سازمان ها و نهاد ها در امر مدیریت بحران  باشد.
وی در تشریح نحوه برگزاری این مانور اظهار داشت : مانور بزرگ منطقه با محوریت تخلیه امن و اسکان اضطراری با همکاری مناطق معین ۸ و ۱۴ برگزار و بدین منظور با اعلام  شرایط اضطراری سازمان ها مسئول در همهی سازمان ها حضور یافته با بهره گیری از امکانات و تجهیزات عملیات تخلیه امن ، امداد و نجات اجرا می گردد
ارشادی ادامه داد : برای اولین بار در شهر تهران ضمن بهره گیری از حضور گروه های دوام  مناطق معین ، عملیات انتقال آذوقه و مواد غذایی با هماهنگی نیروی هوایی و هلال احمر  توسط بالگرد نیز  صورت می گیرد./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.