مانور نظامی ۲۵ کشور جهان در خلیج فارس برگزار می​شود

نیویورک تایمز از برگزاری بزرگترین مانور خاورمیانه در خلیج فارس و استقرار سیستم دفاع موشکی آمریکا در قطر خبر داد. این روزنامه در مقاله‌ای نوشت که بزرگترین مانور تاریخی خاورمیانه اواخر ماه جاری میلادی با حضور ۲۵ کشور جهان از جمله آمریکا در خلیج فارس برگزار می‌شود.  مانور مذکور بر مین‌روبی خلیج فارس تمرکز دارد و پیامی به ایران است مبنی بر اینکه ائتلاف بین‌المللی بوجود آمده در جهان به هیچ وجه اجازه نخواهد داد تا تنگه هرمز بسته شود.

این روزنامه همچنین فاش کرد: واشنگتن اقدامات خود را برای ایجاد سامانه راداری دفاع موشکی در قطر افزایش داده و قرار است این سامانه در ماه‌های آینده به طور رسمی فعالیت‌های خود را در این کشور حوزه خلیج (فارس) آغاز کند. این سامانه دفاعی به همراه دو سامانه دفاع موشکی دیگر که در ترکیه و سرزمین‌های اشغالی نصب شده‌اند هر نوع فعالیت موشکی در منطقه را به طور دقیق پوشش خواهند داد.

در همین حال، امیر دریادار حبیب ‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه نیروی دریایی تمامی حرکات ناوهای آمریکایی را کنترل می‌کند و اشراف اطلاعاتی کاملی به فعالیت‌‌های ‌آنها در خلیج فارس دارد، گفت: به هیچ عنوان به آمریکا اجازه ندادیم که به آب‌های سرزمینی ما وارد شود.

او در سیزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور افزود: اگر بخواهیم تجهیزات نیروی دریایی ایران در آمریکا را مقایسه کنیم باید گفت که همه دنیا هم به اندازه آمریکا تجهیزات ندارند زیرا آمریکا سالانه ۸۰۰ میلیارد دلار برای تجهیزات نظامی خود هزینه می‌کند و روی تمام خط استوا مستقر است اما براساس فرمایشات رهبری، ایران اهل تجاوز نیست و اهل حضور در دریاهاست.

وی در خصوص امکان بسته شدن تنگه هرمز در صورت تهدیدات آمریکا گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تنگه هرمز را پشت سر گذاشته و جلوتر آمده است و ما توانمندی برقراری امنیت منطقه را داریم بنابراین برای حاکمیت منطقه نیازی به دیگران نداریم. (متن کامل سخنرانی وی رااینجا بخوانید)

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.