مانکنی که توانایی پوشیدن هر سایز لباسی را دارد

۲۰خردادماه،

ابعاد یک مانکن همواره ثابت بوده است و نمی توان در آن تغییری داد به همین سبب طراحان مد باید همیشه مانکن هایی با اندازه های مختلف در اختیار داشته باشند،

ابعاد یک مانکن همواره ثابت بوده است و نمی توان در آن تغییری داد به همین سبب طراحان مد باید همیشه مانکن هایی با اندازه های مختلف در اختیار داشته باشند، اما یک تیم پژوهشی در هنگ کنگ با ساخت مانکنی که توانایی پوشیدن هر سایز لباسی را دارد، انقلابی در این زمینه به وجود آورده است.

قد، برجستگی و ابعاد این مانکن که “آی دامی” نام گرفته است می تواند بر اساس اندازه بدن مشتری تغییر کند.

حداکثر هشت ثانیه طول می کشد تا آی دامی از سایز بزرگ به کوچک و یا بالعکس تغییر شکل دهد. عرض، ضخامت و قد می تواند به طور همزمان تغییر کند.

در طول این تحقیق، پژوهشگران با مشکل بزرگی مواجه شدند و آن این بود که چگونه می توان در تغییر سایز، تناسب اعضای مختلف بدن را نیز اندازه گیری کرد؟

آلن چان، استادیار انستیتو نساجی دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ در این باره می گوید: “برای مثال هنگامی که سایز فردی بالامی رود، تمام برجستگی های بدن او به یک اندازه بزرگ نمی شوند. بنابراین ما می باید اشخاص مختلفی را مورد مطالعه و اندازه گیری قرار می دادیم. ما الگوی سایز زن آمریکایی، اروپایی، ژاپنی و هنگ کنگی را مطالعه کردیم و دیدیم که وقتی یک سایز بالاتر می رود چه تغییراتی در برجستگی ها و قد رخ می دهد.”

آی دامی از طریق یک رایانه بسادگی کنترل می گردد و این به آن معنی است که مشتریان اینترنتی می توانند اندازه های خود را به آن بدهند تا به سایز دلخواه برسند. آلن چان بر این باور است که آی دامی ابزاری عالی برای دانشجویان و کارآموزان رشته طراحی مد است چرا که می تواند انواع بدن در سایزهای مختلف را شبیه سازی کند.


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.