ماهاتیر محمد: برگزاری جنبش عدم تعهد شکست سیاست آمریکا در انزوای ایران است

“ماهاتیر محمد” ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران، گفت که برگزاری موفق و استقبال سران کشورهای عضو این جنبش نشان دهنده شکست آمریکا در سیاست انزوای ایران است. 
نخست وزیر اسبق مالزی در گفتگو با خبرنگاران رسانه های ایرانی در مالزی افزود: هم اکنون که شاهد تحریم های ناعادلانه آمریکا بر علیه ایران هستیم حرکت مستقل جنبش عدم تعهد در مقابله با تلاش برای انزوای ایران مهم است.

وی با بیان اینکه تحریم های ایران از سوی سازمان ملل وضع نشده بلکه تنها از سوی آمریکاست، تاکید کرد: دلیلی وجود ندارد که کشورهای دیگر به ویژه اعضای جنبش عدم تعهد با توجه به این تحریم ها روابط خود با ایران را محدود کنند.
ماهاتیر افزود: استقلال کشورهای عضو جنبش عدم تعهد از غرب در زمان حاضر که جهان بر خلاف زمان تشکیل این جنبش به صورت تک قطبی اداره می شود، از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است.
نخست وزیر اسبق مالزی در پاسخ به سوالی در خصوص انتشار اخبار مربوط به امکان حمله اسراییل به ایران گفت: اسراییل به تنهایی قادر به حمله به ایران نیست و اگر اسراییل بخواهد به ایران حمله کند به طور قطع با پشتیبانی و حمایت آمریکا اقدام خواهد کرد.
وی با انتقاد از سیاست های جنگ افروزانه آمریکا و متحدانش گفت: آمریکا که به آغاز جنگ بر علیه دیگر کشورها بدون دلایل واقعی شهرت دارد به عنوان حامی بزرگ اسراییل عامل اصلی جنگ احتمالی با ایران خواهد بود.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.