ماهانه ۳ هزار مهاجر غیر قانونی در مرزها دستگیر می‌شوند

فروردین ۱۴۰۳

فرمانده پلیس مرزبانی گفت: قاچاق مواد مخدر، قاچاق سلاح، قاچاق انسان و تروریسم ۴ عنصر تهدید کننده مرزهای کشور می باشند و ماهانه ۳ هزار مهاجر غیر قانونی در مرزها دستگیر می‌شوند.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، سردار ذوالفقاری فرمانده پلیس مرزبانی کشور در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی با جمعی از سفرای کشورهای مختلف گفت: امروز امنیت به دست نمی‌آید مگر با همکاری مشترک میان کشورها؛ امنیتی یک کشور بدون امنیت همسایه آن غیرممکن است.

وی عمده تهدیداتی را که کشور ایران را از طریق مرزها تهدید می‌کند قاچاق و مواد مخدر، قاچاق انسان، تروریسم و قاچاق سلاح عنوان کرد و گفت: اگر در حوزه جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران این جرایم رواج پیدا کند قطعاً سایر کشورها نیز بی‌نصیب نخواهند بود.

وی با تأکید بر اینکه، امروز با سرمایه‌گذاری در بخش مرزهای خاکی، قاچاق مواد مخدر که از طریق دریا انجام می‌شود گفت: ۴ محور اصلی فعالیتهای ما شامل درگیری با اشرار و مقابله با قاچاق مواد مخدر ، مهاجرت غیرقانونی ، تروریسم و قاچاق سلاح است که باید با آن مقابله شود.

فرمانده مرزبانی به دستگیری روزانه ۳ هزار مهاجر غیرقانونی در مرزها و ۳۴ هزار نفر ماهانه در کشور خبر داد و گفت: در حوزه کشف قاچاق سلاح که به صورت پیدا و پنهان در کشور رواج دارد شاهد افزایش ۳۱ درصدی طی سال جاری بوده‌ایم.

وی با اعلام آمادگی برای حل کوچکترین مسائل مرزی با همسایگان گفت: نیروی انسانی مرزبانی در مرزها طی ۴ سال دو برابر شده است و در تمام پایگاه‌ها و مرزداری‌ها امکانات الکترونیکی مهیا شده است.

وی تأکید کرد: مرزبانی برای تمام سناریوهایی که با آن مواجه می‌شود در رزمایش‌های خود تمرین می‌کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.