ماهان برنده جدال اصفهانی ها / اخراج سرمربی همیاری در افتتاحیه لیگ

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

دیدار دو تیم فولاد ماهان و همیاری زنجان با درصد بالای اصفهانی ها و دو بازی در ماهشهر آغازگر فصل تازه سوپرلیگ بسکتبال بود.

به گزارش تفسیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ هر چند نرسیدن سالن مخابرات iبه آغاز لیگ و منتقل شدن بازی اول iبه سالن ملت، خانه سالهای متمادی تیم منحل شده ذوب آهن اتفاقی بود اما این اتفاق رنگ و بوی ذوب آهنی دیدار دو تیم فولاد ماهان و همیاری زنجان را دو چندان نمود. اکثر بازیکنان فصل پیش ذوب آهن بین این دو تیم تقسیم شده و شاید این آخرین دیدار ذوبی ها از خانه قدیمی شان بود.

تیم همیاری در این دیدار با ترکیب آرن داودی، علی باهران، سعید داورپناه، کرم احمدیان و دیه گو فایاردوو تیم ماهان با ترکیب جواد داوری، سامان ویسی، محمدرضا اکبری، اوشن ساهاکیان و نیکولاس راهی میدان شدند. ماهان با هدایت محسن صادق زاده در دقایق مختلف بازی از هر دو بازیکن خارجی iبه دفعات استفاده نمود و تیم همیاری iبه مربیگری فرزاد کوهیان هم با یک بازیکن خارجی و غیبت پویا تاجیک کاپیتان مصدوم تیم لیگ را آغاز نمود.

تیم ماهان در کوارتر اول با فاصله کمی بازی را در اختیار داشت اما همیاری از اواسط کوارتر دوم از میزبان پیش افتاده و نیمه اول را با نتیجه ۳۵ بر ۳۰ iبه نفع خود همه نمود.

همیاری تا دقایق ابتدایی کوارتر آخر هم با اختلافی بین هفت تا ده امتیاز بازی را در دست داشت و با اختلاف پیش آمده برنده بازی iبه حساب می آمد اما اتفاقات دقیقه دوم این کوارتر تاثیر بسیاری در بازی این تیم و برگرداندن ورق بازی داشت.

** اولین حاشیه لیگ با اخراج کوهیان
در دقیقه دوم کوارتر پایانی فرزاد کوهیان با اعتراضات خود iبه داوری بازی ، از زمین مسابقه اخراج (دیسکالیفه) شد و در حالی که تیمش در این دقیقه با اختلاف هشت امتیاز از حریف پیش بود تا دقایقی از داخل تونل خروجی سالن iبه تماشای بازی ایستاد اما حمزه علیپور ناظر مسابقه که با نظارت بازی دو سال پیش ذوب آهن_ توزین و محرومیت پس از آن دیدار شناخته شد با تذکر iبه کوهیان از وی خواست که سالن مسابقه را iبه طور کامل ترک کند.

 در فاصله دو دقیقه بعد از این ماجرا تیم ماهان iبه سرعت اختلاف با حریف را کم نموده و iبه فاصله یک امتیازی همیاری با نتیجه ۴۹ بر ۴۸ رسید. همیاری پس از این جریان باز هم برای فاصله گرفتن با میزبان تلاش نمود و با یک پرتاب سه امتیازی از آرن داودی که انگیزه های بالایی مقابل یاران قدیمی و در سالن تیم سابق خود داشت پنج امتیاز پیش افتاد.

** تساوی در سه دقیقه انتهایی و برد ماهان
ماهانی ها با استفاده از فضای iبه هم ریخته تیم زنجانی در فاصله سه دقیقه iبه پایان ، بازی را iبه تساوی ۵۳_۵۳ کشانده و پس از آن با دو امتیاز پیش افتادند. خطای محمدرضا اکبری فوروارد ماهان و دو پرتاب برای کرم احمدیان iبهترین فرصت برای iبه تساوی رساندن بازی در دقیقه آخر بود اما بازیکن شوتزن همیاری تنها یکی از پرتابهای خود را گل نموده و ثانیه های باقیمانده هم سودی برای همیاری نداشت. ماهان در نهایت ۵۹ بر ۵۴ برنده از زمین خارج
شد.

** داوری، امتیاز آورترین بازیکن میدان
جواد داوری کاپیتان فولاد ماهان با کسب ۱۹ امتیاز بیشترین امتیاز را در این دیدار iبه دست آورد و محمد کنه بازیکن ساحل عاجی ماهان که در ده دقیقه آخر iبه میدان آمد با هفت امتیاز و هشت ریباند که شامل ۷ ریباند دفاعی می شد در این دقایق برای تیمش تاثیرگذار عمل نمود.
در سوی مقابل هم آرن داودی تاثیرگذارترین بازیکن تیمش با چهار امتیاز، شش پاس گل و ۵ توپربایی بود. کرم احمدیان ۱۰ و دیه گو ۱۵ امتیاز در این بازی iبه دست آوردند./آق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.