ماهواره‌های مبتنی بر اندروید ناسا به مدار زمین پرتاب می‌شوند

دانش > فضا
به دنبال کمبود بودجه سازمان فضایی آمریکا، این سازمان تصمیم گرفته ماهواره‌های مبتنی بر اندروید که هسته اصلی آنها را نکسوس S تشکیل داده به مدار زمین پرتاب کند تا هزینه پرتاب هر ماهواه به نحو قابل توجهی کاهش یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان فضایی آمریکا درحالی که با کمبود بودجه رو به رو شده تلاش می‌کند به روشی خود را بار دیگر با قدرت نشان دهد تا به عنوان سازمان مسئول اکتشاف‌های فضایی باقی بماند، از این رو در نظر دارد پروژه ست- فون را اجرا کرده تا از کمترین امکانات بیشترین بهره برداری را داشته باشد.

هدف ناسا از این پروژه ساختن و سرهم کردن ماهواه‌های کم هزینه مبتنی بر اندروید و قرار دادن آن در مدار زمین است، از این رو مهندسان برای اجرایی کردن آن به گجت‌ها و فناوری‌های در دسترس روی آورده‌اند و با استفاده از سخت افزارهای نکسوس گوگل به عنوان مغز این عملیات پروژه را آغاز کرده است.

این پروژه در سطح چندان بزرگی قرار ندارد، این ماهواره‌ها برای مدت کوتاهی فعالیت و تصاویری از فضا را به مرکز کنترل زمینی مخابره می‌کنند.

همچنین در این شرایط این نانوماهواره‌ها وضعیت سلامتی خود را چک می‌کنند و دانشمندان ناسا را از هرگونه تأثیر منفی که فضا روی سخت افزار مطلع می‌کند.

براساس اعلام ناسا، ساخت بنیادهای این ست-فون موجب می‌شود که طراحان مأموریت با مدیریت مالی بیشتر ماهواره‌ها را به دلایل متنوع به فضا پرتاب کنند. برای مثال آزمایش فناوری‌های جدید، اجزای پروازهای فضایی و انجام مشاهدات کم هزینه از زمین می‌تواند علتی برای پرتاب ماهواره باشد.

در نهایت ناسا با استفاده از این فناوری هزینه هر ماهواره که هسته آن را نکسوس S تشکیل داده، تا ۳ هزار و ۵۰۰ دلار پایین می‌آورد.

قرار است این ماهواره‌ها اواخر سال جاری روی یک موشک به فضا پرتاب شود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.