ماهواره بر سیمرغ رونمایی می شود

جام جم آنلاین: رییس سازمان فضایی ایران گفت : ماهواره بر سیمرغ به زودی در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی می شود .

به گزارش واحد مرکزی خبر، حمید فاضلی در حاشیه اجلاس رؤسای  سازمان همکاری های فضائی آسیا و اقیانوسیه  افزود : با آغاز به کار این ماهواره بر امکان پرتاب ماهواره های سنگین کشورمان از جمله طلوع و ظفر فراهم می شود.

وی اضافه کرد : با ورود ماهواره بر سیمرغ ، جمهوری اسلامی ایران می تواند ماهواره های عملیاتی و کاربردی راکه در زمینه سنجش از راه دور استفاده دارد نیز در ارتفاعات بالاتر نسبت به فعالیت های فعلی به فضا پرتاب کند .

رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به فعالیت های ارزشمند دانشمندان کشورمان در حوزه هوافضا ، گفت : اهمیت بحث فعالیت های فضایی به قدری مهم است که جایگاه آن در دو سال اخیر از سطح زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به سازمانی زیرنظر مستقیم رییس جمهور تبدیل شده است .

وی افزود:‌ در سطح ملی فعالیت های گسترده ای را با همکاری سازمان ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی فضایی دولتی و خصوصی و دانشگاه ها آغاز کرده ایم و در سطح بین المللی عضو اعضای فعال و موثر سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه محسوب می شویم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.