ماهواره دست‌ساز کره‌ای در راه فضا / عکس

محمود حاج‌زمان: یک صنعتگر کره جنوبی به نام سونگ هو جون، چندین سال را صرف ساخت ماهواره اسپوتنیک خود کرده است، یک ماهواره خانگی دست‌ساز که با قطعات الکترونیکی معمولی که در هر مغازه‌ای پیدا می‌شود ساخته شده است. شاید این نخستین ماهواره‌ای باشد که تماما به دست یک نفر ساخته شده است. اما قسمت جالب‌تر ماجرا این است که تا پایان سال جاری میلادی، قرار است که این ماهواره به فضا پرتاب شود.
به گزارش پاپ‌ساینس، سونگ بنیان‌گذار «ابتکار ماهواره باز» بود، ایده‌ای که هنگام کار به عنوان کارآموز در یک شرکت ماهواره‌ای به ذهنش خطور کرد، و به دنبال متخصصین و اطلاعات لازم برای پرتاب ماهواره رفت. در همین حال، وی یک کسب و کار الکترونیکی کوچک به راه انداخت و از شرکای خود نیز برای این کار کمک گرفت.
محصول نهایی شامل یک جعبه کوچک است: مکعبی که ۱ کیلوگرم وزن و ۱۰ سانتی‌متر طول دارد، و می‌تواند اطلاعات نحوه عملکرد خود مانند وضعیت باتری و دما را به زمین مخابره کند. ارتباط با آن به روش‌های دیگر نیز ممکن است: مردم عادی نیز می‌توانند با آن ارتباط رادیویی برقرار کنند. زمانی‌که این ماهواره در مدار قرار گیرد، اقدام به ارسال پیام‌‌هایی با استفاده از کد مورس خواهد کرد.
قرار است که این ماهواره در ماه دسامبر / آذر از قزاقستان به فضا پرتاب شود.


 ۵۳۲۷۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.