ماهواره صنعتی شریف در انتظار تعیین زمان پرتاب

دانش > فضا
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف از پایان پروژه ماهواره دانشجویی این دانشگاه خبر داد و گفت: این ماهواره در نوبت پرتاب قرار دارد.

پروژه طراحی و ساخت این ماهواره در سال ۸۷ و براساس توافق میان سازمان فضایی و دانشگاه صنعتی شریف اجرایی شد.

به گزارش مهر، این ماهواره دانشجویی دارای وزن ۵۰ کیلوگرم و ابعاد ۴۰ در ۴۰ در ۴۰ است و به منظور طراحی و ساخت آن فعالیت های دقیق علمی و پژوهشی توسط بیش از ۱۰۰ نفر از دانشجویان، فارغ التحصیلان و اعضای هیات علمی این دانشگاه انجام شده است.

در حال حاضر مجموعه ای متشکل از تیم های تحقیقاتی در زمینه های اپتیک و تصویربرداری، سازه، حرارت، مخابرات، دینامیک و کنترل، توان، کامپیوتر پرواز، ایستگاه زمینی، قابلیت اطمینان، تست و یکپارچه سازی در این پروژه مشارکت دارند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به پروژه ماهواره این دانشگاه افزود: این ماهواره یک ماهواره دانشجویی است که توسط پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف اجرایی شده است.

دکتر مسعود تجریشی به بیان جزئیات این ماهواره پرداخت و اظهار داشت: ماموریت این ماهواره عکسبرداری از زمین تعریف شده است و برای این منظور قدرت تفکیک دوربین هایی که برای این ماهواره طراحی شده، ۵ متر است.

تجریشی با تاکید بر اینکه طراحی و ساخت این ماهواره مراحل نهایی را طی می کند، خاطر نشان کرد: این ماهواره در نوبت پرتاب قرار دارد که با تعیین زمان پرتاب به فضا ارسال خواهد شد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.