ماهیت سینمای ایران بر پایه کمال و ارزش های متعالی بشر است

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ‘جواد شمقدری’ پنجشنبه شب در مراسم اختتامیه چهل وهشتمین جشنواره سینمای جوان دنا در یاسوج افزود: در حقیقت سینمای غرب و هالیوود سقوط و انحطاط فکری غرب را به وضوح آشکار کرده و بجای پرداختن به کمال و ارزش های انسانی وامدار خیال پردازی های بشریت شده است.

وی توضیح داد: امروزه بسیاری از تحلیل گران و منادیان عرصه هنر و سینما در غرب ، اروپا و حتی آمریکا ماهیت اصلی سینمای هالیوود را بر پایه امیال و انیگزه های مادی و جنسی دانسته اند و نوعی انحطاط و سقوط را برای آینده سینمای غرب پیش بینی کرده اند.

شمقدری ادامه داد: سینمای غرب همواره با تلاش های متوهمانه وانگیزه های خیال پردازانه خود هر روز و بیش از پیش در منجلاب این نیست انگاری های بیهوده فرو می رود و به جای تفکر و اندیشه متعالی انسانی به صورت لجام گسیخته مغروق در دنیای خیالی و لذات جنسی شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سینمای کنونی ایران را الگویی مناسب برای سینماگران و هنرمندان این عرصه در جهان دانست و افزود: امروزه برای ورود به عرصه سینمای ایرانی با فرهنگ و هویت دینی و ارزشهای اسلامی پیش نیازهایی نیز لازم است.

رییس سازمان امور سینمایی گفت: یک هنرمند در وهله نخست باید ماهیت سینما و کارکردهای آن را بشناسد.

شمقدری توضیح داد:امروزه برخی بحران ها و چالش های موجود در حوزه سینمای کشور ناشی از همین ناآگاهی و عدم تبیین ماهیت و چیستی سینما از سوی هنرمندان بویژه سینماگران جوان است.

این مقام مسوول در سازمان امور سینمایی دل مشغولی ها و دغدغه هنرمند را از دیگر پیش نیازها های ورود به عرصه سینما دانست و افزود: یک هنرمند تا زمانی که درد و دغدغه حل مسایل و موضوعات مختلف را نداشته باشد به هیچ وجه نمی تواند افکار و ایده های روشنگرانه خود را در این عرصه نیز به نمایش گذارد.

معاون وزیر ارشاد آشنایی با فرهنگ ، تمدن و هویت اصیل ملی ، مذهبی و سرزمینی را از دیگر فاکتورها و پیش نیازهای اساسی سینماگران جوان برای ورود موفق در این عرصه عنوان کرد.

شمقدری تاکید کرد: امروزه بسیاری از ناگفته ها و هویت تاریخی و فرهنگی مسکوت مانده در این سرزمین ، باید از طریق هنر به ویژه هنرسینما و نمایش به نسل امروز و آینده انتقال داده شود.

فراهنگ**۶۷۱/۷۵۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۰۴۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.