ماهیچه‌های مصنوعی با قدرت باورنکردنی/نسل تازه روباتهای فوق قوی

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

به گزارش ممتاز نیوز iبه نقل از خبر گزاری مهر، رباتهای فوق قوی، لباسهایی که هنگام سرما گرم تر می شوند و سایه بانی که در روزهای آفتابی خود را نزدیک تر می کنند بعضی از استفاده های بالقوه از ماهیچه های مصنوعی می باشند.

این ماهیچه های مصنوعی از الیافهای نانوتک ساخته شده با موم پارافین مخلوط شده است و می تواند بیش از ۱۰۰ هزار برابر وزن خود را بلند کرده و قدرتی شگفت انگیز داشته باشد.

این پیشرفت می تواند iبه نسل تازهی از رباتهای فوق قوی منتهی شود که قدرت آنها توسط ماهیچه های مصنوعی تأمین می گردد

این ماهیچه های مصنوعی الیافهایی می باشند که از نانوتیوبهای کربی ساخته شده اند، استوانه های یکپارچه و میان تهی که از همان نوع لایه های گرافیتی ساخته شده که در مغز مدادهای معمولی یافت می گردد.

اگرچه نانوتیوبهای مجزا ۱۰ برابر کوچکتر از قطر یک موی انسان می باشند، اما می تواند ۱۰۰ برابر قدرتمندتر از فولاد باشند.

دکتر ری بامن از دانشگاه تگزاس دالاس iبه عنوان رئیس گروه این پروژه اظهار داشت که این ماهیچه های مصنوعی ابر قوی و فوق سریع حاوی استفاده های متعددی می باشند اما در کوتاه مدت آنها برای جایگزینی ماهیچه های بدن انسان مناسب نیستند.

این ماهیچه ها توسط یک گروه بین المللی از محققان استرالیایی، چینی، کره جنوبی، کنادایی و برزیلی تولید شده اند.

براساس اظهارات دکتر بامن، این ماهیچه های مصنوعی که ما تولید کرده ایم می توانند حرکتهای سریعی برای بلند کردن وزنه ای انجام دهد که ۲۰۰ برابر سنگین تر از وزنه ای که برای یک ماهیچه طبیعی با همان اندازه میسر است.

وی افزود: درحالی که ما نسبت iبه کاربردهای احتمالا نزدیک استفاده از این ماهیچه مصنوعی امیدوار هستیم، این ماهیچه ها برای اینکه مستقیما کاربر ماهیچه های طبیعی بدن انسان را داشته باشد مناسب نیستند.

این محقق یاد آور شد: ماهیچه های الیافی iبه سبب سادگی و علمکرد بالا می توانند برای کاربردهای متنوعی چون ربات، میل جراحی برای جراحیهای تهاجمی کوچک، میکروموتورها، میکسرهایی برای مدارهای میکروسیال، میکرولوله ها و حتی اسباب بازی ها داشته باشد.

نتایج این تحقیق در مجله آنلاین ساینس انتشار یافته است.


MehrNews Rss Feed
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.