ماهی گرفتن امیر قطر از آب گل آلود یونان

خاندان سلطنتی قطر در حال خرید شماری از جزایر یونان است که به دنبال تداوم بحران مالی در این کشور برای فروش عرضه شده‌اند.
به گزارش روزنامه انگلیسی “دیلی‌تلگراف”، با ادامه بحران مالی در یونان، شماری از خانواده‌های یونانی جزایر کوچک تحت تملک خود را به معرض فروش گذاشته اند و قطر نیز از این فرصت استفاده کرده و آنها را خریداری می‌کند.

بر اساس این گزارش، خاندان شیخ “حمد آل ثانی” اوایل ماه جاری میلادی جزیره ای با  سعت چهار کیلومتر مربع را در دریای اژه به مبلغ ۵ میلیون یورو خریداری کرده است.

به گفته “دیمیتریس وویاتسیس” یکی از دلالان فروش ملک در یونان، لیست جزایر کوچکی که در یونان به فروش گذاشته شده اند بسیار طولانی است. در بین آنها تعدادی ملک بسیار عالی هم دیده می شود که در راس آن جزایر سنگی “پاتروکلوس” که در نزدیکی معبد معروف الهه دریاها قرار دارد می باشد. این جزیره حدود چهار کیلومتر مربع مساحت داشته و تنها ۸۵۰ متر با سواحل آتن فاصله دارد که ۱۰۰ میلیون یورو قیمت گذاری شده است.

روز گذشته نیز سخنگوی شورای شهر جزیره ایتاکای یونان همچنین اظهار داشت که جزیره اوکسیا نیز فروخته شده است. گویا یک شرکت سرمایه گزاری از قطر خریدار این جزیره بوده است که شواهد حاکی از آن است که به خاندان سلطنتی قطر تعلق داشته است. یک خانواده یونانی این جزیره خالی از سکنه را فروخته و به استرالیا مهاجرت کرده اند.

۲ جزیره دیگر در دریای اژه نیز به فروش گذاشته شده که “پرووادی” و “مودی” نام دارند که بین یک تا سه میلیون یورو قیمت گذاری شده اند. اکثریت یونانی ها به دلیل سیاستهای ریاضت اقتصادی دولت در سه سال گذشته تقریبا بیست و پنج درصد درآمدشان را از دست داده اند.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.