ماه با قلب العقرب مقارنه خواهد داشت +عکس

صبحگاه شنبه چهارم شهریور ماه سال جاری دو جرم زیبای ماه و ستاره قلبالعقرب در آسمان با هم به مقارنه خواهند پرداخت.

سعید حسین مردی کارشناس علمی مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در گفتگو با خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران گفت:ستاره قلب العقرب که درخشان‌ترین ستارهٔ صورت فلکی کژدم است، یک ابرغول سرخ و یکی از درخشان‌ترین ستاره‌های آسمان شب محسوب می شود و دمای آن به سه هزار و ۵۰۰ درجه کلوین می رسد.
وی افزود:این ستاره با قدر ۰۹/۱ در آسمان با چشم غیرمسلح قابل رویت است و به صورت یک ستاره پر نور که رنگی تقریبا سرخ دارد دیده می شود و در ارتفاع ۱۶ متری از سطح افق ظاهر می شود که در گروه چهار قلوب ستاره گان که شامل چهار ستاره قلب العقرب، قلب‌السمکه، قلب‌الثور و قلب‌الاسد می شودقرار گرفته است.
حسین مردی اظهار داشت:تنها قمر زمین ماه که بر خلاف کره ما دارای آب ، هوا ، زندگی و میدان مغناطیسی نیست برای ناظران زمینی پر نور ترین جرم آسمانی محسوب می شود که در رده پنجمین قمر طبیعی بزرگ در منظومه خورشیدی در میان ۱۷۳ ماه موجود جای گرفته است.

وی تاکید کرد: ساعت ۶:۳۰ صبح شنبه ماه در فاصله ۴/۵ درجه ای ستاره قلب العقرب و با فاصله ۹۷ درجه از خورشید آسمان غروب مقارنه خواهد داشت که با چشم غیر مسلح برای ناظران زمینی قابل رویت خواهد بود./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.