ماه رمضان سکوی پرواز به سوی خداوند است

حجت‌الاسلام محمدخوش نظر گفت:ماه مبارک رمضان که ماه بندگی خداوند بوده سکوی پرتابی به سوی خداوند است.

حجت‌الاسلام محمدخوش نظر کارشناس مذهبی ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای مومنان به خبرنگار بخش سینما باشگاه خبرنگاران گفت: در روایتی از امام صادق (ع) آمده است که ماه رمضان سرآمد ماه‌ها بوده و شب قدر قلب ماه رمضان است.
وی افزود:این آیه به این معناست که اعمال شب قدر به جای خود دارای ارزش بوده و اعمال یومیه نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.
این کارشناس مذهبی عنوان کرد:عبادت و بندگی مختص به ماه مبارک رمضان وشب قدر نبوده و باید این ماه سکوی پرواز به سوی خداوند باشد.
وی ادامه داد:عزیزانی که ازماه رجب و شعبان خود را برای این پرواز معنوی مجهز کرده‌اند بعد از ماه رمضان نیز باید آنچه را که به دست آورده حفظ کنند.
حجت‌الاسلام خوش نظر گفت:در ماه مبارک رمضان برای عروج و پیشرفت در عشق به خدا باید تواضع‌مان افزون‌تر و غرور و کینه و تهمت نسبت به یکدیگر را از بین ببریم.
وی اظهارداشت:در ماه مبارک رمضان به فرمایش حضرت محمد (ص) که شیاطین در غل و زنجیرند و فرصت مناسبی برای توبه بندگان بوده و جرایم کمتر شده و مردم مهربان‌تر می‌شوند.
این کارشناس مذهبی بیان کرد:در رمضان ماه نزول قرآن بوده و ثواب خواندن قرآن و ختم آن در این ماه بسیار بوده و باید سعی کنیم از کلام خدا استفاده کنیم.
وی ادامه داد:تمامی مشکلات انسان‌ها از بی‌تقوایی بوده و خدایی که اسلام را معرفی کده راههای زیادی برای آموزش انسان‌ها فراهم کرده است.
وی با اشاره به این مطلب که در روایتی آمده است که اگر کسی در ماه رمضان بخشیده نشود فرصتی برای بخشش ندارد؛خاطرنشان کرد:امیدواریم که خداوند دل های عصر ما را به نور قرآن روشن کند و معرفت ما را نسبت به پیامبر (ص) و امام زمان (عج) زیاد‌تر کند/ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.