ماه رمضان فرصتی برای ترک بعضی عـادات غلط است

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای ترک بعضی عـــادات غلط است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از تسنیم ؛ مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای گفت: همگان می دانند که مصرف سیگار برای سلامتی مضر است و نه تنها سلامت خود فرد بلکه سلامت اطرافیان فرد را نیز به مخاطره می اندازد.

مهندس نعمت الله معروفی افزود: ماه مبارک رمضان که ماه اطاعت از امر خداوند و مقاومت در مقابل وسوسه های شیطانی است، این فرصت را در اختیار اشخاص سیگاری قرار می دهد که مقدمه ترک دائم و یا حتی موقت سیگار را فراهم کنند.

وی بیان داشت: به سبب طولانی بودن ساعات روزه داری و نسبتا” کوتاه بودن زمان صرف غذا در طول شبانه روز، لازم است که برای وعده های سحر و افطار به سهل الهضم و یا کند هضم بودن غذا دقت کنیم و استفاده از غذاهای سهل الهضم در افطار پیشنهاد می گردد.

وی گفت: رژیم غذایی باید به نسبت مناسبی از همه گروه های میوه ها، سبزی ها، گوشت، مرغ، ماهی، نان، غلات و لبنیات باشد، غذاهای سرخ کردنی برای سلامتی مضر است و مصرف آن ها باید محدود شود زیرا مصرف این غذاها سبب سوء هاضمه، سوزش معده و افزایش وزن می گردد.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت نیشابور پیشنهاد کرد: در ماه مبارک رمضان از غذاهای حاوی فیبر شامل انواع میوه و سبزی، نان تهیه شده از گندم کامل (سنگک)، غلات و دانه ها، نخود سبز و پخته، کدو مسمایی، بلغور، اسفناج و سایر گیاهان مثل برگ چغندر (غنی از آهن)، میوه های با پوست، میوه های خشک مخصوصا” گلابی، آلو، انجیر و بادام بیشتر استفاده شود.

وی گفت: از کشک های پاستوریزه استفاده کنید در غیر اینصورت به خاطر بیماری بوتولیسم که بسیار کشنده است حتماً آنرا به مدّت ۵ دقیقه خوب بجوشانید.

معروفی خاطرنشان کرد: زولبیا وبامیه را از مراکز بهداشتی تهیه کنید تا خطر اضافه کردن رنگ و همچنین استفاده از روغن های سوخته در تهیه آن را کم کنید و همچنین از روغن مناسب جهت پخت و پز غذا استفاده کنید در ضمن توجّه داشته باشید که از مصرف روغنی که بوی بد یا رنگ تغییر یافته دارد اجتناب شود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.