مایکروسافت از برنامه‌های آفیس موبایلی نیز پشتیبانی نمی‌کند

شرکت مایکروسافت همانطور که پیشتر نیز اعلام کرده بود، قرار است از فردا (۱۹ آذر) پشتیبانی از ویندوز ۱۰ موبایل را متوقف کند و اکنون به طور رسمی اعلام کرده است که برنامه‌های آفیس روی گوشی‌های دارای این سیستم عامل نیز از تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۲۲ شامل این عدم پشتیبانی خواهند شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، نقطه پایان برای ویندوز ۱۰ موبایل نزدیک است. مایکروسافت چند ماه پیش اعلام کرده بود که پشتیبانی فنی از سیستم عامل ویندوز موبایل را در تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۱۹ متوقف خواهد کرد. اما اکنون از تاریخ رسمی پایان عمر برنامه‌های آفیس روی گوشی‌های ویندوز ۱۰ پرده برداری کرده است.

مایکروسافت می‌گوید از تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۲۲ دیگر مجموعه نرم افزارهای بسیار دوست داشتنی آفیس شامل برنامه‌های کاربردی Word ،Excel ،PowerPoint و OneNote هیچ‌گونه بروزرسانی امنیتی و پشتیبانی فنی عمومی را دریافت نخواهند کرد.

مایکروسافت تأکید کرد که این برنامه‌ها همچنان بر روی گوشی‌ها کار خواهند کرد، اما کاربران قادر نخواهند بود تا آنها را روی دستگاه‌های جدید نصب کنند.

“بیل دال” مدیر ارشد بازاریابی برنامه‌های آفیس گفت: ما به دلیل عدم به روزرسانی امنیتی اکیداً توصیه می‌کنیم کاربران در صورت تمایل به استفاده از “آفیس”(Office) بر روی تلفن خود، به سراغ جدیدترین نسخه برنامه‌های آفیس در سیستم عامل‌های iOS یا اندروید بروند.

این اعلام از سوی مایکروسافت چندان تعجب آور نیست، چرا که ویندوز ۱۰ موبایل یک شکست تجاری بود و سال‌ها از معرفی آخرین گوشی هوشمند مایکروسافت موسوم به “لومیا”(Lumia) می‌گذرد. بنابراین پلت‌فرم این گوشی هم به آرامی بازنشسته می‌شود و این بازنشستگی به ناچار برنامه‌های مایکروسافت را نیز شامل می‌شود.

اگر شما هنوز یکی از کاربران علاقه‌مند به گوشی لومیا هستید، هنوز یک سال یا بیشتر برای استفاده از برنامه‌های آفیس فرصت دارید.

کارشناسان آماده هستند تا در آینده شاهد موبایل‌های دارای صفحه نمایش دوگانه و اندرویدی مایکروسافت باشند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.