مایکروسافت به دنبال خرید دستگاه کتابخوان الکترونیک

۲۱اردیبهشت،

مایکروسافت به دنبال خرید دستگاه کتابخوان الکترونیک

مایکروسافت به دنبال خرید دستگاه کتابخوان الکترونیک

گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که مایکروسافت پیشنهاد رسمی خود برای خرید سهام باقیمانده از شرکت تولیدکننده دستگاه‌های کتابخوان الکترونیکی Nook Media را اعلام کرده و قصد دارد برای خرید این شرکت یک میلیارد دلار پرداخت کند.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، سلولار – نیوز نوشت : آوریل قبل مایکروسافت ۳۰۰ میلیون دلار پرداخت کرد تا ۱۷٫۶ درصد از سهام شرکت Barnes & Noble تولیدکننده کتابخوان‌های الکترونیک Nook Media را در اختیار بگیرد. این شرکت بخش سخت‌افزار و نرم افزارهای جانبی مربوط به این دستگاه کتابخوان را تولید می‌کند.

اما شرکت مایکروسافت هم‌اکنون تصمیم گرفته است تا سهام باقیمانده از این شرکت را نیز خریداری کند و مابقی شرکت Barnes & Noble را نیز تحت مدیریت خود بگیرد.

این طور که اسناد و مدارک موجود نشان می‌دهند، قرار است که Nook تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی مانند مدل‌های امروزی مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید تولید شود و در تولید آن بر نرم افزار به عنوان خدمات و همچنین ابزارهای خواندن کتاب‌های الکترونیک تمرکز فراوان شود.

شرکت مایکروسافت در ماه‌های قبل فعالیت گسترده‌ای را با Barnes & Noble انجام داد تا به کمک آن بتواند محتویات Nook را برای رایانه‌های لوحی خود مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۸ عرضه کند و از این طریق امکان خرید شرکت یاد شده را فراهم آورد.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.