مایکروسافت تبلت ۱۰٫۶ اینچی خود را با نام Surface معرفی کرد+ویدئو

مایکروسافت تبلت ۱۰٫۶ اینچی خود را با نام Surface معرفی کرد+ویدئو

همان‌طور که پیش از این اعلام شده بود مایکروسافت قصد داشت در کنفرانس خود محصول جدیدی را معرفی کند. بالاخره پس از مدت‌ها انتظار این محصول جدید معرفی شد.

زویمت نوشت: این شما و این هم تبلت جدید مایکروسافت به نام Microsoft Surface. در ادامه اطلاعات کامل‌ این تبلت جذاب که همین چند ساعت گذشته از تنور داغ مایکروسافت بیرون آمده، مشاهده می‌کنید.

Microsoft Surface event

در کنفرانس مایکروسافت در لوس‌آنجلس، Steven Sinofsky به روی سن رفت تا در مورد سخت‌‌‌افزار تبلت جدید مایکروسافت یعنی Surface توضیحاتی ارائه کند:

دو تبلت با نام Suface توسط مایکروسافت عرضه شده است. یکی مجهز به پردازنده ۲۲ نانومتری  Ivy Bridge اینتل و سیستم عامل ویندوز ۸ نسخه Pro و دیگری با پردازنده ARM و سیستم‌عامل RT (ویندوز RT همان ویندوز ۸ مخصوص پردازنده‌های ARM است) عرضه خواهد شد.

Verge-lb-852_medium

تبلت Surface مجهز به پردازنده ARM ، تنها ۹٫۳ میلیمتر ضخامت داشته و ۶۸۰ گرم وزن دارد. این تبلت همچنین دارای یک پایه است که آن را به صورت عمودی نگه می‌دارد و بدنه آن نیز با لایه نازکی از منیزیم پوشانده شده است.

شما برای انتخاب حجم ذخیزه سازی این تبلت نیز دو گزینه ۳۲ و ۶۴ گیگابایت را در اختیار دارید. اما مهمترین قسمت تبلت یعنی نمایشگر آن ۱۰٫۶ اینچی از نوع ClearType HD با رزولوشن ۱۳۶۶×۷۶۸ است.
   

Surface دوم مجهز به پردازنده اینتل است و سیستم‌عامل Windows 8 Pro برروی آن نصب شده اما ضخامت آن ۱۳٫۵ میلیمتر می‌باشد و وزن آن نیز ۸۶۰ گرم است که نسبت به تبلت Surface با پردازنده ARM سنگین‌تر و ضخیم‌تر است.

این تبلت جذاب مجهز به پورت USB 3.0 بوده و بدنه‌‌ای از آلیاژ منیزیمی همانند برادر خود دارد.

حجم ذخیره سازی این تبلت اما بیشتر از نمونه دیگر است، یعنی کاربران بین گزینه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حق انتخاب دارند. این مدل همچنین مجهز به یک قلم نیز می‌باشد که در لبه تبلت قرار می‌گیرد. نمایشگر ClearType با رزولوشن Full HD این Surface جذاب به نظر می‌رسد.

هر دو مدل تبلت، با صفحه کلید‌ فیزیکی و متفاوت مایکروسافت که از نوع لمسی می‌باشند، عرضه می‌شوند تا کاربرانی که زیاد تایپ می‌کنند نیز از قافله عقب نمانده و بتوانند از تبلت Surface خود بیشترین بهره را ببرند.

البته هنوز مشخص نیست که این کیبورد‌های جدید همراه با تبلت به کاربران عرضه می‌شود یا به صورت یک وسیله جداگانه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. برای آن دسته از کاربران که به کی‌بورد‌های فیزیکی با دکمه‌های برجسته علاقه‌مندند باید بگوییم که صفحه کلید فیزیکی مایکروسافت در ۵ رنگ عرضه می‌شود. البته همانطور که گفتیم یک صفحه کلید لمسی نیز برای این تبلت وجود دارد تا حق انتخاب بیشتری به کاربران بدهد.

هنوز قیمت دقیق و زمان عرضه این محصول در دست نیست.

 

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.