مایکروسافت ساعت هوشمند می‌سازد

۲۷فروردین۱۳،

 

گزارش بعضی از منابع خبری حکایت از آن دارد که شرکت مایکروسافت در حال تولید یک ساعت مچی هوشمند است. بعضی تحلیلگران در واکنش به انتشار یافتن این خبر گفته‌اند چنین اقداماتی از تمرکز مایکروسافت بر توسعه محصولات نرم افزاری مثل ویندوز ۸ می‌کاهد. 
 
به گزارش وب پایگاه اینترنتی itworld به نقل از وال استریت ژورنال، شرکت مایکروسافت اقدام به خرید صفحه نمایش‌های ۵. ۱ اینچی لمسی کرده است که احتمالاً قصد دارد از آن‌ها برای ساخت ساعت‌های مچی هوشمند استفاده کند. در صورت صحت این گمانه زنی‌ها باید مایکروسافت را هم در ردیف شرکت‌هایی قرار داد که در زمینه تولید فناوری‌های پوشیدنی مشغول تحقیق و پژوهش می باشند. گفته می‌شود شرکت گوگل نیز هم اکنون در حال ساخت ساعت‌های مچی هوشمند است که قابلیت اتصال به ابزارهای اندرویدی را داراست. شرکت‌های سامسونگ و اپل نیز از جمله دیگر شرکت‌هایی می باشند که از آن‌ها با عنوان تولیدکنندگان فناوری‌های پوشیدنی یاد می‌شود. 
بر اساس این گزارش، انتشار یافتن خبر ساخت ساعت مچی هوشمند از سوی مایکروسافت واکنش‌های مختلفی در پی داشته است. بعضی از تحلیلگران مانند ازرا گوتیل از موسسه تکنولوژی بیزینس ریسرچ (Technology Business Research)، این اقدام مایکروسافت را صحیح و بجا خوانده‌اند و استدلال کرده‌اند که لزومی ندارد که شرکت‌ها همیشه بر روی یک فعالیت تمرکز کنند و حوزه کاری خود را تغییر ندهند. از نظر آن‌ها چون فعالیت اصلی مایکروسافت طراحی پلت فرم‌های نرم افزاری مورد نیاز سازندگان دستگاه‌های سخت افزاری است، ضروری است که این شرکت برای فناوری‌های پوشیدنی نیز تمهیداتی بیندیشد. 
برخی دیگر از تحلیلگران مثل پاتریک مورهید از موسسه اینسایت‌اند استراتژی (Insights & Strategy) ورود احتمالی مایکروسافت به صنعت فناوری‌های پوشیدنی را اشتباه خوانده و استدلال کرده‌اند که این شرکت در حال حاضر باید تمام هم و غم خود را صرف ویندوز ۸ کند. از نظر آن‌ها پرداختن به حوزه‌هایی مثل فناوری‌های پوشیدنی مایکروسافت را از فعالیت اصلی خود باز می‌دارد و منابع این شرکت را صرف پروژه‌ها و طرح‏های غیرمرتبط می‌کند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.