مایکروسافت نرم‌افزار پردازش ابری HPC خود را به روز کرد

۲۸م آذر ،

فاوانیوز: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار این است که مجموعه‌ای از سرور‌ها و پایگاه‌های داده را به صورت شبکه‌ای واحد در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در اصطلاح به این کار خوشه‌بندی منابع داده می‌گویند.

مهم‌ترین ویژگی در اختیار قراردادن منابع مورد نیاز مهندسان و دانشمندان برای اتخاذ تصمیمات بهتر است.

به گزارش فاوانیوز به نقل از عصر ایران؛ شرکت مایکروسافت نسخه تازهی از نرم‌افزار پردازش ابری HPC خود را روانه بازار کرده است که پشتیبانی از سیستم عامل‌های ویندوز ۸ و ویندوز سرور ۲۰۱۲ از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است.

شرکت مایکروسافت نسخه تازه یکی از محصولات خود را که نرم‌افزار پردازش ابری با کارایی بالا (HPC) نامیده می‌شود، در دسترس کاربران قرار داده است.

وب پایگاه اینترنتی مایکروسافت در توضیحی که دربارهٔ این نرم‌افزار منتشر کرده، نوشته است: این نرم‌افزار منابع مورد نیاز را در اختیار مهندسان، تحلیل‌گران و دانشمندان قرار می‌دهد تا بتوانند تصمیمات مناسب‌تری را اتخاذ کنند، فرایندهای تحقیق و توسعه را با سرعت بیشتری انجام دهند و زمان دستیابی به بازار را برای خود کاهش دهند.

ساخت فیلم‌های انیمیشن، تحلیل مخاطرات مالی و حل مشکلات پیچیده از جمله کاربری‌های این نرم‌افزار است که مایکروسافت در وب پایگاه اینترنتی خود به آن اشاره کرده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار این است که مجموعه‌ای از سرور‌ها و پایگاه‌های داده را به صورت شبکه‌ای واحد در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در اصطلاح به این کار خوشه‌بندی منابع داده می‌گویند.

سرورهای هر خوشه، عملیات ویژه‌ای را برعهده دارند و کاربران با استفاده از نرم‌افزارهای HPC می‌توانند عملیات پردازشی پیچیده خود را بر روی داده‌ها انجام دهند.

نسخه تازه این نرم‌افزار که مایکروسافت آن را در چهاردهم دسامبر سال جاری وارد بازار کرده است، به کاربران اجازه می‌دهد کل عملیات مربوط به یک خوشه را از طریق فناوری‌های پردازش ابری انجام دهند.

این نرم‌افزار از سیستم عامل‌های ویندوز ۸، ویندوز سرور ۲۰۱۲ و نیز ماشین مجازی‌سازی ویندوز آزور پشتیبانی می‌کند.

این ویژگی‌ها به کاربران یا فروشندگان نرم‌افزاری اجازه می‌دهد تا با تامین زیرساخت‌های سخت‌افزاری و صرف هزینه‌های حداقلی، عملیات خوشه بندی پایگاه‌های داده و پردازش ابری با کارایی بالا را از طریق ویندوز آزور که مهم‌ترین پلت فرم تحت پردازش ابری مایکروسافت است، انجام دهند.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.