ما به دنبال ایجاد فرهنگ رفتن به سینما در میان اقشار مختلف هستیم

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

ایوبی پس از بازدید از سالن‌های جشنواره کودک عنوان کرد؛

رئیس سازمان سینمایی کشور که برای حضور در مراسم افتتاحیه بیست‌وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان به شهر اصفهان سفر کرده، در حاشیه بازدید از سینماهای این شهر با بیان اینکه؛ ترویج فرهنگ سینما رفتن و فیلم دیدن در کودکان نیاز به عزم ملی دارد و صرفا بر گردن جشنواره فیلم کودک نیست، اظهار امیدواری کرد که این جشنواره وسیله‌ای باشد تا با آن بتوان آداب سینما رفتن، فیلم دیدن و فهمیدن فیلم را آموزش داد.

به گزارش خبرنگار ممتاز نیوز از اصفهان؛ حجت‌الله ایوبی با بیان این مطلب افزود: امروز همراه دبیر جشنواره فیلم کودک و تعدادی از دست‌اندرکاران و همکاران، به تعدادی از سالن‌های جشنواره که در اصفهان برگزار می‌شود سر زدم. به حمدالله فضای خوب و با نشاطی در سالن ها حاکم بود و همه سالن‌هایی که از آنها بازدید کردیم، مملو از جمعیت و حضور پرشور مخاطبان کودک و نوجوان بودند.

ایوبی ادامه داد: حال و هوا و روحیه اشخاص حاضر در سالن بسیار با نشاط بود و گواه آن بود که جشنواره می‌تواند یک نیاز مهم را در این قشر از جامعه پاسخگو باشد. ما به دنبال ایجاد فرهنگ رفتن به سینما در میان اقشار مختلف هستیم و این کار باید از کودکان و نوجوانان شکل گیرد و آغاز شود. امیدوارم جشنواره کودک، وسیله‌ای باشد تا بتوانیم سینما رفتن و آداب فیلم دیدن، فهمیدن و نقد و بررسی فیلم را آموزش بدهیم.

ایوبی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان در میان کودکان و نوجوانان فرهنگ فیلم دیدن و نقد و بررسی آن را رواج داد، گفت: معمولا در کشورهای مختلف بچه‌ها به همراه مربیانی کارآمد به دیدن فیلم می‌روند و آنها به بچه‌ها آموزش می‌دهند چگونه فیلم ببینند و آن را مورد نقد و بررسی قراردهند. امیدوارم به گونه‌ای باشد تا جشنواره کودک هم فرصتی فراهم شود تا شیوه فیلم دیدن و آموزش رفتن به سالن سینما برای این نسل صورت گیرد.

وی در خاتمه دربارهٔ وظیفه جشنواره کودک و نوجوان در این راستا، گفت: البته این وظیفه تنها برگردن جشنواره کودک و نوجوان نیست و نیاز به یک اراده ملی دارد. باید سازمان سینمایی، جشنواره‌ها و وزارت آموزش و پرورش به یک تفاهم مشترک برسند تا در طول سال بچه‌ها با این روش، درست دیدن فیلم را بیاموزند.

انتهای پیام/۵۵
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.