ما در مذاکرات هسته‌ای هرگز از اصل خود دست نمی‌کشیم

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

کریمی‌اصفهانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دبیرکل انجمن اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه ما در مواضع به حق خود پافشاری کرده و از آن عدول نخواهیم کرد، گفت: اقتضای جامعه امروز ما، مذاکره با آنان بود و با نرمش قهرمانانه، انعطاف خود را در بعضی موارد نشان دادیم، اما این موضوع که از اصل حق خود دست بکشیم، هرگز رخ نخواهد داد.

“احمد کریمی‌اصفهانی” دبیرکل انجمن اسلامی اصناف و بازار در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تشدید تحریم‌های ایران توسط آمریکا، اظهار داشت: مسئولان ما، به خصوص مقام معظم رهبری در گذشته با توجه به شناختی که از این کشور داشتند، بی‌اعتمادی آمریکایی‌ها را پیش بینی کرده بودند.
وی با بیان اینکه آمریکا از موضع بالا با دنیا برخورد می‌کند، افزود: در توافق‌نامه، مشخص شده که  اگر هر کدام از طرفین مواردی را نقض کنند، منجر به بی‌اعتباری اصل توافق‌‌نامه خواهد شد و اکنون آمریکایی‌ها به فکر بهانه تراشی هستند.

کریمی‌اصفهانی ادامه داد: تنها چیزی که مانع از فرافکنی، خوی درندگی و بلند پروازی آمریکایی‌ها می‌شود، این است که با حربه خودشان در مقابل آنان بایستیم.

دبیرکل انجمن اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه مسئولین باید با اقتدار در برابر دشمنان بایستند، تصریح کرد: چارچوب توافق‌نامه مشخص است و اگر به نتیجه نرسیدیم و کار نهایی نشد، افکار عمومی دنیا مطلع خواهند شد که کسی که مورد اعتماد نیست، مسئولین آمریکایی هستند.

وی بیان داشت: مسئولان آمریکایی باید بدانند که مبنای خواسته‌های ما به حق است و به همین دلیل پای مذاکره نشستیم، چرا که حرف حق داشتیم و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، هرگز به فکر سلاح هسته‌ای نبودیم.

کریمی‌اصفهانی با بیان اینکه ما در مذاکرات عقب‌نشینی نکردیم، بلکه در مواضع به حق خود پافشاری کرده و از آن عدول نخواهیم کرد، تصریح کرد: اقتضای جامعه امروز ما، مذاکره با آنان بود و با نرمش قهرمانانه، انعطاف خود را در بعضی موارد نشان دادیم، اما این موضوع که از اصل حق خود دست بکشیم، هرگز رخ نخواهد داد.

دبیرکل انجمن اسلامی اصناف و بازار در پایان خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده ما و دیپلمات‌های ما بدانند که تا به امروز توافق‌نامه و چارچوب آن مورد قبول مقام‌معظم‌رهبری و مردم بوده است، اگر پیگیر موضوعی مغایر با حق باشند، طبیعی است که توفیقی پیدا نخواهند کرد، بنابراین باید مسئولین همچنین با اقتدار پیش روند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.