ما در هر جنگی که در آینده رخ بدهد، دشمن را زمین‌گیر خواهیم کرد/ موشک هایی که به نوار غزه می رسید همه از سوی سوریه بود

سیدحسن نصرالله در مراسم سالگرد پیروزی جنگ ۳۳ روزه:

یکی از اقداماتی که آنان در طول جنگ ۳۳ روزه پیگیری می کردند این بود که سکوهای پرتاب موشک حزب الله را از بین ببرند. که با اقداماتی که حزب الله انجام داد حتی قبل از آنکه آنان چنین اقدامی را انجام دهند، مقرهای پرتاب موشک خود را نیز تغییر داد. در مرحله اول ۴۰ یا ۵۰ هدف مورد شناسایی قرار گرفته بود و تصمیم بر این بود که با انهدام این هدفها پیروزی را کسب کنند. آنها حتی…

بولتن نیوز: سیدحسن نصرالله در مراسمی در “ملعب الرایه ” ضاحیه جنوبی شهر بیروت به مناسبت سالروز پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶  در حضور هزاران تن از مردم لبنان ؛ شخصیت های سیاسی بارز داخلی و بین المللی از جمله نمایندگان روسای جمهور؛ مجلس و نخست وزیر لبنان و “غضنفر رکن آبادی ” سفیر کشورمان در این کشور گفت : در این مراسم در خصوص تحولات اخیر منطقه بویژه سوریه سخن خواهیم گفت ولی قسمت اول از سخنان را در خصوص شکست سنگین اسراییل در جنگ ۳۳ روزه که در حق مردم خود بود؛ اختصاص می دهیم.

وی گفت: طی این ۶ سال ؛ سخنرانی ها؛ کتاب ها و مقالات زیادی از سوی مسئولان رژیم صهیونیستی ارایه شده که در تمام آنها بر شکست این رژیم در جریان جنگ ۳۳ روزه تاکید شده است. 

وی ادامه داد: برای مثال “مئیر داگان ” رییس سابق موساد که از مهم ترین روسای دستگاه جاسوسی در تاریخ این رژیم است نیز این جنگ را فاجعه ای ملی و ضربه ای سهمگین برای اسراییل دانسته است. 

دبیر کل حزب الله گفت : “دان مریدور” معاون امور اطلاعاتی نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی نیز ضربه ای که این رژیم در جنگ ۳۳ روزه خورد را در طی  تاریخ بی سابقه دانسته است.

سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفت: «بعضی از استراتژیست های رژیم صهیونیستی و حتی کسانی که مسئولیتی در این رژیم داشته اند، خود اعتراف کرده اند که برای اولین بار در جنگ شکست خورده اند.»

وی که در مراسم ششمین سالگرد پیروزی حزب الله در جنگ ۳۳ روزه سخن می گفت، افزود: پس از شکست رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه، کلیه دستگاه های امنیتی و استراتژیست های آنان تلاش کردند که نتایج شکست را پنهان نمایند. آنها صحبت هایی را مطرح کردند که بیشتر مصرف داخلی داشت.»

وی افزود: یکی از اقداماتی که آنان در طول جنگ ۳۳ روزه پیگیری می کردند این بود که سکوهای پرتاب موشک حزب الله را از بین ببرند. که با اقداماتی که حزب الله انجام داد حتی قبل از آنکه آنان چنین اقدامی را انجام دهند، مقرهای پرتاب موشک خود را نیز تغییر داد. در مرحله اول ۴۰ یا ۵۰ هدف مورد شناسایی قرار گرفته بود و تصمیم بر این بود که با انهدام این هدفها پیروزی را کسب کنند. آنها حتی اشاره کردند که ما این نقاط را بمباران کردیم و سید حسن نصرالله نیز به سوریه پناهنده شده است.

ما در ۴۸ ساعت اول جنگ دشمن را فریب دادیم و نگذاشتیم این اتفاق رخ دهد. شما مشاهده کردید که ما موشک های خود را به سمت حیفا پرتاب کردیم.

وی در ادامه صحبت های خود با خطاب قرار دادن مسئولان رژیم صهیونیستی گفت: دشمن صهیونیستی به نفعش هست که از شکست ها و خفت های گذشته درس عبرت بگیرند. ما در هر جنگی که در آینده رخ بدهد، چه جنگی که انتظار آن را داشته باشیم و چه جنگی که غافل گیرانه باشد، دشمن را زمین گیر خواهیم کرد.

وی با اشاره به حلقه های مقاومت در منطقه افزود: در زمان بوش، جنگ ۳۳ بهانه ای بود برای از بین بردن حلقه اول مقاومت که آن را حزب الله تشکیل می داد. آنان سعی داشتند که پس از حزب الله به سراغ سوریه بروند که مقاومت ما و پیروزی ما در جنگ باعث شد که این طرح شکست بخورد.

به گزارش شبکه خبر، سیدحسن نصرالله با اشاره به تحولات منطقه به ویژه بحران سوریه افزود: «سوریه یک سند زنده در حمایت از مقاومت در خاورمیانه است. سوریه حمایت های جدی از لبنان و مقاومت داشته است. موشک هایی که به نوار غزه می رسید همه از سوی سوریه بود. موشک هایی که توسط ما به حیفا پرتاب می شد توسط سوریه بود. ما به همین دلیل باید از سوریه حمایت بکنیم. چه ما را ملامت کنند و چه ملامت نکنند. امروز در سوریه هدف این است که ارتش های قوی در منطقه وجود نداشته باشد. تا برتری رژیم صهیونیستی محفوظ بماند»

وی با غیر ممکن بودن اخلال در روند مقاومت خطاب به نیروهای سیاسی داخلی و خارجی گفت: «امکان ندارد ما سلاح خود را زمین بگذاریم و این یک مسئله قطعی است. لبنانی ها نیز باید متوجه این باشند و از این مسائل عبرت بگیرند.»


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.