مبادلات مرزی در مرزهای رسمی پرویزخان و خسروی یک هفته تعطیل شد

‘حسین پروین’ روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، گفت: در این مدت هیچ گونه فعالیت اقتصادی (صادرات و واردات کالا) در این مرزها صورت نمی گیرد.

وی افزود: با توجه به تعطیلی دو روزه عید سعید فطر در تقویم کشورمان، در این ایام هیچ گونه فعالیت اقتصادی صادرات کالا از مرزهای پرویزخان و خسروی انجام نمی شود ولی طرف عراقی به خاطر تعطیلات چند روزه عید فطر در کشورشان، درخواست توقف فعالیت های اقتصادی در این مرزها را برای مدت یک هفته داشت که مورد موافقت ما هم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه فعالیت صادرات کالا از مرز پرویزخان و خسروی از روز شنبه چهارم شهریور ماه سال جاری از سرگرفته خواهد شد، گفت: در روزهای غیرتعطیل سال بطور میانگین روزانه ۷۰۰ کامیون کالا از مرز پرویزخان به اقلیم کردستان عراق صادر می شود.

پروین اظهار داشت: همچنین تردد تانکرهای سوخت عراقی به ایران از مرز پرویزخان نیز از اول تا ششم شهریور ماه امسال انجام نمی شود ضمن اینکه در این ایام تردد مسافر و تردد کوله بر نیز از این مرز متوقف خواهد بود.

فرماندار قصرشیرین گفت: تردد زوار عتبات عالیات از مرز خسروی در این ایام دایر است و تردد کاروان ها کماکان زیرنظر سازمان حج و زیارت انجام می پذیرد که با توجه به پایان ماه مبارک رمضان، شاهد افزایش تردد کاروان های زیارتی از این مرز هم خواهیم بود.

وی افزود: هم اکنون به علت ماه مبارک رمضان و کاهش سفرهای عتبات عالیات، روزانه پنج کاروان زائر به عراق اعزام می شود که با پایان ماه مبارک بطور قطع تعداد کاروان ها و تقاضا برای انجام سفرهای عتبات بیشتر هم خواهد شد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارای دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی است.ک/۳

۱۲۳۴/۹۱۰۲/۵۶۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۲۷۸۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.