مبادله اطلاعات ارزی کلید خورد

۱۳م اسفند ،

بینا- قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز مبادله اطلاعات تخصیصات ارزی بانک مرکزی با این وزارتخانه و سازمان گمرک خبر داد.
مسعود موحدی در نشستی خبری افزود: از حدود هفت ماه پیش بحث ایفای تعهدات تولید و تجارت را پیگیری می کردیم که ۱۰ روز پیش این بخش نامه از سوی بانک مرکزی ابلاغ شد.
وی گفت: طی این بخشنامه رابطه بانک ها با یکدیگر با طرف خارجی و غیره مشخص شده است و بر این اساس مبادله اطلاعات تخصیصات ارزی باید با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گمرک صورت گیرد.
موحدی تصریح کرد: در این بخشنامه اعتبارات اسنادی مدت دار و غیره نیز پیش بینی شده است که امیدواریم پاسخگوی انتظارات فعالان اقتصادی باشد.
وی همچنین از ابلاغ دستورالعمل سرمایه گذاری طی ۱۰ روز قبل توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و افزود: طبق این دستورالعمل بخشی از مراحل سرمایه گذاری به تشکل ها و انجمن های خصوصی واگذار شده است.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر این اساس در بخشی از ظرفیت ها رتبه بندی پیش بینی شده و یا تولید بدون کارخانه رسمیت پیدا کرده است.
وی افزود: همچنین پروانه بهره برداری برای اشخاص حقوقی پیش بینی شده و سیاست های حوزه سرمایه گذاری از ابتدا تا انتها یکپارچه شده است.

* اعطای ۳۰۰ میلیارد تومان به صنعتی ها در دو هفته
موحدی همچنین با اشاره به ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی بیان کرد: پیش از این، مشکلی از نظر ضابطه ای بین بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی وجود داشت که اکنون این مشکل حل شده و از حدود دو هفته پیش، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به واحدها پرداخت شده است.
وی عنوان داشت: طی یک سال قبل تعداد ۲۵۰۰ واحد از بنگاه های کوچک و متوسط برای دریافت تسهیلات زیر یک میلیارد تومان، ۲۰۱۷ بنگاه متوسط برای دریافت تسهیلات یک تا پنج میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی شدند.
موحدی تصریح کرد: همچنین برای صنایع بزرگ نیز ۱۲۰۰ میلیارد تومان تامین منابع صورت گرفته است که به این ترتیب ۴۵۰۰ بنگاه برای دریافت ۹۲۵۰ میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده اند.
وی اعلام کرد: شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار منابع ارزی نیز از صندوق توسعه ملی در اختیار بانک ها قرار گرفته است.
وی با اشاره به تامین منابع از سایر بخش ها عنوان کرد: طبق ماده ۱۶ قانون بودجه ۹۱ بخشی از سپرده های قانونی بانک ها باید در اختیار بانک های صنعت و معدن و کشاورزی قرار گیرد که بر این اساس ۵۳۰ میلیارد تومان در اختیار حوزه تولید قرار گرفت.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.