مبادله ۳۴ زندانی سنی با مرزبانان ایرانی کذب محض است

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: خبر انتشار یافته در بعضی از رسانه‌ها به نقل از استاندار سیستان و بلوچستان مبنی بر توافق تیم مذاکره کننده اعزامی از ایران بر سر مبادله ۳۴ زندانی اهل سنت با مرزبانان ایرانی کذب محض است.

خانه ملت نوشت: سید باقر حسینی در خصوص خبر انتشار یافته در بعضی رسانه‌ها مبنی بر توافق بین تیم مذاکره کننده اعزامی از ایران با گروهک جیش العدل اظهار کرد: نقل قولی از سوی استاندار سیستان و بلوچستان بیان شده که تیم مذاکره کننده با جیش العدل بر سر مبادله ۳۴ زندانی اهل سنت با مرزبانان ایران به توافق رسیده است.

نماینده مردم دهک و زابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تماسی که با آقای اوسط هاشمی داشتم ایشان ضمن رد این موضوع اعلام کردند که توافق تیم مذاکره کننده با جیش العدل صحت ندارد و چنین مطلبی از سوی من بیان نشده است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر این اساس مبادله ۳۴ زندانی اهل سنت با مرزبانان ایرانی کذب محض است و هنوز توافقی بین طرفین حاصل نشده است.

استاندار سیستان و بلوچستان در گفتگو با ایسنا نیز اظهاراتی که به نقل از وی در زمینه تبادل زندانیان سنی با مرزبانان انتشار یافته بود را تکذیب کرد و گفت:پیگیری وضعیت سربازان ربوده شده، مسیر خودش را طی می‌کند و ما تلاش‌های لازم در این‌باره را انجام می‌دهیم و ان‌شاءالله این تلاش‌ها نتیجه‌بخش خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که پس ما دیگر شاهد کشته شدن یکی دیگر از سربازان نخواهیم بود، گفت: ان‌شاءالله دیگر این اتفاق نمی‌افتد.

هاشمی دربارهٔ استفاده از ظرفیت گروه‌های ذی‌نفوذ و ریش‌سفیدهای محلی در بحث آزادی سربازان گفت: ما از ظرفیت این گروه‌ها و در واقع از تمامی ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم و در حال انجام اقدامات لازم در این‌باره هستیم.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.