مبارزان بحرینی : حاکمان بحرین سرسپردگان آل سعود هستند

به گزارش ایرنا ، کانون بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عصر امروز یکشنبه همایش بین المللی رهبران در بند را با حضور این مبارزان دینی برگزار کرد .

در این همایش سید جعفر العلوی، از روحانیون به نام و مبارزین برجسته در موضوع قیام شیعیان بحرین با ذکر تاریخچه ای از قیام و مبارزات شیعیان این کشور در مقابل استبداد کشور انگلیس در خصوص قیام اخیر مردم شیعه و در بند کشور بحرین مطالبی بیان کرد.

وی که خود به مدت ۱۸ سال در زندان های مخوف حکام سرسپرده و وهابی مسلک کشور بحرین در حبس بوده، به ذکر خاطراتی از رفتارهای وحشیانه ی مسئولین زندان با زندانیان، بویژه زندانیان سیاسی شیعه پرداخت.

وی اظهار داشت: حکام امروز کشور بحرین در واقع سرسپرده و غلامان حلقه به گوش سلاطین کشور سعودی هستند و تمام سعی خود را برای جلب رضایت اربابان خود می نمایند و متقابلا حکومت تحت سلطه ی وهابی های سعودی نیز برای حفظ و برقراری حکومت آل خلیفه همکاری های لازم را می نماید.

سید جعفر العلوی افزود: با تمام سرکوب و چپاولی که حکومت بحرین و هم پیمانان این حکومت برای حفظ حکومت جائر و دیکتاتوری آل خلیفه می نمایند، بزودی مردم مظلوم شیعه در بحرین به پیروزی رسیده و باز هم نسیم بهار عربی در منطقه وزیدن خواهد گرفت.

همچنین ابراهیم المدهون از دیگر مبارزین برجسته و سرشناس بحرینی به ارائه ی برخی آمار در زمینه های مختلف جمعیتی و اجتماعی کشور بحرین پرداخت.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار در حدود ۱۵ سال پیش، جمعیت شیعیان در کشور بحرین کمی بیش از ۸۰ درصد از کل جمعیت این کشور را در بر می گرفت ولی پس از اجرای برنامه های تبعیض مذهبی و تفکیک های قومیتی توسط حکومت ظالم بحرین، این نسبت به ۷۰ درصد تنزل یافته است.

این مبارز بحرینی سپس به ارائه ی آمار و ارقامی پرداخت که به روشنی وضعیت و جایگاه مردم مظلوم و اکثریت شیعه در کشور بحرین را نشان می داد.

ابراهیم المدهون با اشاره به آمار اشتغال شیعیان در ادارات و ارگان های دولتی اظهار داشت : در بین کارکنان وزارت دارائی حدود ۱۰ درصد از شیعیان مشغول به کار بوده و در وزارت ارشاد(وزارت الاعلام) کشور بحرین فقط پنج درصد از ردیف ها و فرصت های شغلی در اختیار شیعیان قرار گرفته است.

این مبارز شیعه بحرینی افزود: تعداد کارمندان شیعه مذهب وزارت اطلاعات و امنیت و ارتش و پلیس هم در کشور بحرین صفر بوده و از هیچ فرد شیعی برای این ادارات و نهادها استفاده نمی شود.

وی ادامه داد: زمانی که به درصد جمعیتی شیعیان در برابر اهل سنت در این کشور نگاهی بیندازیم عمق فاجعه بیش از پیش مشخص می شود.

ابراهیم المدهون با اشاره به تخریب بیش از یکهزار و ۴۰۰باب مسجد شیعیان در طی چند ماه گذشته توسط حکومت آل خلیفه اظهار داشت: وهابیون در ظاهر خود را مسلمانانی مخلص و پیروان راستین راه رسول الله(ص) می دانند ولی در باطن به هیچ چیزی پایبند نبوده و برای حفظ و بقاء حکومت های جائر خود از هیچ جنایت و خیانتی فرو گذار نمی باشند.

المدهون افزود: تاثیرات رهبری حضرت امام خامنه ای را می توان بوضوح در نوع حرکت و پویایی جنبش مردم بحرین مشاهده کرد و می توانم با اطمینان بگویم که تحت قیادت و روشنگری رهبر فرزانه ی ایران که براستی قیادت و رهبری همه ی مظلومان و مستضعفین جهان را بر عهده دارند، قیام ملت بحرین به شکوفایی خواهد نشست .

در این برنامه که در سالنهای سینا و صدرای دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، مهمانان به سئوالات حاضرین پاسخ دادند.ک/۲

۶۷۷/۶۶۷

انتهای پیام /*

Social@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.