مبارزه با تروریسم داعش بهانه‌ آمریکا برای دستیابی به نفت عراق است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

مسئول بسیج دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه آمریکا اولین حضور نظامی خود در عراق را نیز به بهانه مبارزه با تروریسم صدام‌ توجیه کرد، گفت: آمریکا و انگلیس به طمع نفت عراق به اختلافات مذهبی دامن می‌زنند.

“مهدی صالحی” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تناقض رفتاری دولتمردان آمریکایی که از یک سو گروه‌های تروریستی را پرورش داده و آنان را حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند و از سوی دیگر به دنبال ائتلاف برای مبارزه با تروریسم‌ هستند، اظهارداشت: دولت و مردم سوریه در مبارزه با گروه تروریستی داعش حق دخالت اتحادیه اروپا در امور داخلی خود را ندادند و با اتکا به نیروی داخلی تکفیری‌ها را به زانو در آوردند.
 
مسئول بسیج دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه امروز در عراق سناریو جدیدی کلید خورده، تصریح کرد: با توجه به اینکه آمریکا چندسالی است که نیروهای نظامی خود را از این کشور بیرون کرده امروز خواهان برگشت مجدد به عراق است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا اولین حضور نظامی خود در عراق را نیز به بهانه مبارزه با تروریسم صدام‌حسین توجیه کرد، گفت: مردم عراق با انتخابات ریاست جمهوری و مجلس سرنوشت خود را به دست گرفته و نیروهای آمریکایی‌ و به دنبال آنان گروهک تروریستی منافقین را از خاک خود بیرون کردند.

صالحی با بیان اینکه آمریکا خود بوجود‌ آورنده و تجهیز کننده تروریست‌هاست، اضافه کرد: آمریکا و انگلیس به طمع نفت عراق به اختلافات مذهبی دامن می‌زنند و این اختلاف‌ها را دستمایه حضور خود در این کشور می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تسلط بر جمهوری اسلامی ایران یکی از اهداف آمریکا برای حضور در منطقه است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.