مبارزه با تروریسیم نیازمند اجماع منطقه‌ای است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

اسماعیلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: نوع برخورد با تروریست ضمن یک اجماع جهانی باید یک اجماع منطقه‌ای داشته باشد اگر در منطقه قرار است امنیت برقرار شود باید همه کشورها کمک کنند.

“محمد اسماعیلی” نماینده زنجان و طارم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در خصوص واکنش جمهوری اسلامی به دستگیری تروریست سعودی متهم به عملیات تروریستی مقابل سفارت ایران در لبنان گفت: همه مردم منطقه خصوصا مسلمانان متوجه شده‌اند که گروه‌های افراطی مثل سلفی‌ها و وهابی‌ها معضل بزرگی برای جهان اسلام هستند.

وی تصریح کرد: نوع برخورد با تروریست ضمن یک اجماع جهانی باید یک اجماع منطقه‌ای داشته باشد اگر در منطقه قرار است امنیت برقرار شود باید همه کشورها کمک کنند.

اسماعیلی با اشاره به کشتار مردم در کشورهایی چون سوریه،  عراق و لبنان توسط تروریست‌ها گفت: اقدامات وحشیانه تروریست‌ها در منطقه هر روز در حال تکرار است و کشورهای منطقه باید باید با یک اجماع درست دست گروه‌های تروریستی همچون سلفی‌ها و وهابیت را قطع کنند.

نماینده زنجان و طارم اظهار داشت: ما بارها اعتراض خود را نسبت به عربستان سعودی مبنی بر حمایت از تروریست‌ها و گروه‌های افراطی اعلام کردیم و باید نسبت به این مسئله پاسخگو باشد.

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: عربستان سعودی باید با این افراد برخورد کند و جلوی پیشروی گروه‌های تروریستی را در کشورهای منطقه بگیرد قبل از اینکه اوضاع وخیم شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.